משפחה

מספר גורמים מנבאים ירידה גדולה יותר במשקל עם טיפול ב-Tirzepatide בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

ברבע מהחולים עם סוכרת מסוג 2 שהקפידו על טיפול בזריקות שבועיות של Tirzepatide נרשמה ירידה של לפחות 15% במשקל הגוף לאחר 40-42 שבועות טיפול, כאשר במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות טובות יותר בנשים, מטופלים לבנים או אסיאתיים, צעירים, מטופלים במטפורמין, חולים עם איזון גליקמי טוב יותר, רמות כולסטרול שאינו-HDL נמוכות יותר ומינון Tirzepatide גבוה יותר.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של נתונים אודות 3,188 חולים עם סוכרת מסוג 2 שהקפידו על טיפול ב- Tirzepatide במשך 40-42 שבועות באחד מארבעה מחקרים להערכת התכשיר: SURPASS-1, SURPASS-2, SURPASS-3 ו-SURPASS-4.

החוקרים ביקשו לזהות גורמים המנבאים ירידה במשקל הגוף של לפחות 15% עם טיפול ב- Tirzepatide בכל אחד משלושת המינונים שנבחנו – 5 מ”ג, 10 מ”ג, או 15 מ”ג – אשר ניתנו בזריקה תת-שבועית אחת לשבוע.

תוצא היעילות העיקרי בארבעת המחקרים היה היכולת של Tirzepatide לשפר את האיזון הגליקמי, כפי שנקבע לפי ריכוז המוגלובין מסוכרר, בהשוואה לפלסבו, Semaglutide (אוזמפיק) במינון 1 מ”ג בשבוע, אינסולין טרגלודק, או בסגלר.

מהנתונים עולה כי ב-792 מטופלים (25%) תועדה ירידה של לפחות 15% במשקל הגוף, בהשוואה למשקל ההתחלתי. מניתוח רב-משתני עלה כי שבעה משתנים נקשרו עם ירידה של לפחות 15% במשקל הגוף: מינון Tirzepatide גבוה יותר, מגדר נקבה, גזע לבן או אסיאתי, גיל צעיר יותר, קבלת טיפול במטפורמין, איזון גליקמי טוב יותר (לפי המוגלובין מסוכרר וריכוז סוכר בצום נמוך יותר) ורמות נמוכות יותר של כולסטרול שאינו HDL.

לאורך המעקב, השגת ירידה של לפחות 15% במשקל הגוף נקשרה באופן מובהק סטטיסטית עם ירידה גדולה יותר בהמוגלובין מסוכרר, ריכוז סוכר בדם בצום, היקף מותניים, לחץ דם, רמות טריגליצרידים בצום וריכוזי ALT בדם.

ממצאי המחקר עשויים לסייע לזיהוי חולים עם סוכרת מסוג 2 בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להשגת ירידה גדולה יותר במשקל הגוף עם שיפור גורמי סיכון למחלות לבביות ומטבוליות עם טיפול ב- Tirzepatide.

Diabetes Care, Oct 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה