משפחה

החשיבות הפרוגנוסטית של וריאביליות חריגה בקצב הלב בחולים עם מיגרנה כרונית (Cephalalgia)

מיגרנה, כאב ראש

במאמר שפורסם בכתב העת Cephalalgia מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם מיגרנה וריאביליות מופחתת של קצב הלב, עדות להפרעה בתפקוד אוטונומי, בהשוואה לביקורות בריאות. יתרה מזאת, בחולים עם שונות תקינה של קצב הלב תגובה טובה יותר לטיפול ב-Flunarizine.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היקף ההפרעה בתפקוד מערכת העצבים האוטונומית בחולים עם מיגרנה כרונית על-פי הערכת שונות קצב הלב. בנוסף, הם בחנו את הקשר האפשרי בין וריאביליות קצב הלב ובין תוצאות הטיפול בחולים תחת טיפול מניעתי.

במחקר החתך ופרוספקטיבי נערכה השוואה בין פרופילי שונות קצב הלב ב-81 חולים עם מיגרנה כרונית שלא קיבלו טיפול מניעתי ו-58 ביקורות בריאות. בנוסף, הם בחנו את התגובה של החולים לטיפול תרופתי במשך 12 שבועות ב-Flunarizine על-פי וריאביליות קצב הלב המתועדת.

מהנתונים עולה כי בחולים עם מיגרנה כרונית תועדה וריאביליות ירודה של קצב הלב, עדות להפרעה בתפקוד אוטונומי לעומת ביקורות בריאות. יתרה מזאת, בחולים עם וריאביליות תקינה של קצב הלב, המתאפיינת בסטיית תקן של עד 30 מילי-שניות במרווחי RR, תועדה תגובה טובה יותר לטיפול ב-Flunarizine.

שיפור זה בא לידי ביטוי בירידה גדולה יותר משמעותית במספר ימים בחודש עם כאבי ראש בחולים עם וריאביליות גדולה יותר של קצב הלב, בהשוואה לאלו עם וריאביליות קטנה יותר של קצב הלב (9.7- לעומת 6.2- ימים, בהתאמה, p=0.026).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם מיגרנה כרונית שכיחות מוגברת של הפרעה בתפקוד אוטונומי ועשויה לסייע בחיזוי התגובה לטיפול ב-Flunarizine.

Cephalalgia, Oct 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה