משפחה

מתן Nintedanib במינון מופחת הדגים יעילות דומה לטיפול במינון גבוה יותר בחולים עם פיברוזיס ריאתי אידיופתי (מתוך הכנס השנתי מטעם CHEST)

מנתוני עולם-אמיתי שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם CHEST עולה כי הסיכון לתמותה ואשפוז אינו שונה בין חולים עם פיברוזיס ריאתי אידיופתי שטופלו ב- Nintedanib(אופב) במינון של 100 מ”ג או 150 מ”ג פעמיים ביום.

החוקרים כותבים כי Nintedanib במינון 150 מ”ג הוכח כיעיל במחקר INBUILD, מחקר אקראי בשלב 3; עם זאת, רופאים רבים נוטים לבחור במינון נמוך יותר של 100 מ”ג בשל הסיכון לתופעות לוואי.

במחקר הרטרוספקטיבי התבססו החוקרים על נתוני מאגר OptumLabs Data Warehouse ובחנו את התוצאות ב-346 חולים עם פיברוזיס ריאתי אידיופתי שטופלו ב- Nintedanibבמינון של 150 מ”ג פעמיים ביום ו-346 חולים תואמים עם פיברוזיס ריאתי אידיופתי שטופלו ב- Nintedanibבמינון 100 מ”ג פעמיים ביום להערכת הסיכון לתמותה מכל-סיבה ושיעור האשפוזים בין שני המינונים.

בקרב חולים שטופלו ב- Nintedanibבמינון 150 מ”ג ואלו שטופלו במינון של 100 מ”ג, לא תוארו הבדלים משמעותיים בסיכון לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.29-1.49) ואשפוזים (יחס סיכון של 0.98, רווח בר-סמך 95% של 0.71-1.35), רמז ליעילות דומה של שני המינונים.

החוקרים כותבים כי למרות שמדובר במחקר תצפיתי, חשוב להבין כי המינון המופחת של Nintedanib לא היה נחות בהשוואה לטיפול במינון גבוה יותר. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את תוצאות המחקר, בפרט כאלו המבוססים על נתונים פרוספקטיביים או אף מחקרים אקראיים ומבוקרים.

מתוך הכנס השנתי מטעם CHEST

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה