משפחה

Semaglutide יעיל לטיפול במטופלים עם השמנת יתר ואי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (HFSA)

מחקר חדש שהוצג במפגש המדעי השנתי של האגודה לאי ספיקת לב של אמריקה (HFSA) הראה כי מטופלים עם השמנת יתר ואי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (HFpEF) שטופלו ב-semaglutide הדגימו שיפור בתסמינים, ביכולת התפקודית ובסמנים ביולוגיים במשך שנה ללא תלות במקטע הפליטה הבסיסי של חדר שמאל (LVEF).

הממצא מגיע מניתוח משני מוגדר מראש של ניסוי ה-STEP-HFpEF שכלל יותר מ-500 חולים ללא סוכרת עם השמנת יתר ואי ספיקת לב עם LVEF ראשוני של 45% או יותר. החוקרים מציעים שעבור חולים עם הפנוטיפ השמנת יתר ו-HFpEF טיפול ב-semaglutide עשוי להצטרף למעכבי SGLT2 ברשימה הקצרה של תרופות עם השפעות טיפול עקביות בין אם ה-LVEF מופחת באופן קל, שמור או בטווח התקין.

ממצא זה שונה מהתוצאות שהראו התרופות ממשפחת האנטגוניסטים לקולטן מינרלוקורטיקואידים (MRA), סאוביטריל-ואלסארטן (אנטרסטו) ומעכבי מערכת רנין-אנגיוטנסין אחרים (RASi), שיתרונותיהם נוטים להצטמצם עם העלייה ב-LVEF.

המטופלים שהוקצו במחקר לטיפול ב-semaglutide, אגוניסט לרצפטור ל-GLP-1, הראו שיפור משמעותי השני התוצאים העיקריים של המחקר – שינוי בציון הסיכום הקליני של קנזס סיטי קרדיומיופתיה (KCCQ-CSS) ושינוי במשקל הגוף לאחר 52 שבועות – בין אם ה-LVEF הבסיסי שלהם היה 45% עד 49%, 50% עד 59%, או 60% או יותר. התוצאות היו דומות לגבי שיפורים במרחק ההליכה ב-6 דקות (6MWD), ברמות הפפטיד NT-proBNP וברמות ה-CRP.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה