משפחה

כארבעה מכל עשרה חולים עם סוכרת מסוג 1 מאובחנים לאחר גיל 30 (Ann Intern Med)

סוכרת DIABETES

כארבעה מכל עשרה מבוגרים עם סוכרת מסוג 1 מאובחנים רק לאחר גיל 30 שנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פעמים רבים הופעה בבגרות של סוכרת מסוג 1 מאובחנת בשוגג כסוכרת מסוג 2, צעד המוביל לטיפול שגוי.  מנתונים קודמים עלה כי עד 62% מהמקרים של סוכרת מסוג 1 עשויים להתפתח לאחר גיל 20 שנים. עם זאת, מחקרים קודמים בנושא כללו אוכלוסיות ייחודיות בלבד.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים מסקר National Health Interview Survey לשנים 2016 עד 2022. המחקר התמקד במדגם שכלל 947 מבוגרים עם סוכרת מסוג 1, המייצגים כ-1.3 מיליון מבוגרים בארצות הברית.

מהנתונים עולה כי 37% מהמבוגרים אובחנו עם סוכרת מסוג 1 לאחר גיל 30 שנים. הגיל החציוני בעת האבחנה בכלל מדגם המחקר עמד על 24 שנים. בנוסף, סוכרת מסוג 1 אובחנו מאוחר יותר בגברים לעומת נשים (גיל חציוני של 27 לעומת 22 שנים, בהתאמה) ובמבוגרים מרקע גזעי ואתני שונה לעומת לבנים לא-היספאנים (גיל חציוני של 26 עד 30 שנים לעומת 21 שנים).

החוקרים מסבירים כי מאחר ולעיתים קרובות סוכרת מסוג 1 מלווה בתסמינים קלים, עלול להיות קשה להבחין בינה ובין סוכרת מסוג 2. מומלץ להשלים בדיקת נוגדנים עצמיים כנגד C-peptide לאבחנה של מבוגרים עם חשד לאבחנה של סוכרת מסוג 1. עם זאת, הדרך הטובה ביותר לזהות מבוגרים בסיכון גבוה עדיין אינה ידועה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כלים המשלבים מדדים קליניים וסמנים עשויים לסייע בשיפור דיוק האבחנה של חולים אלו.

Ann Intern Med, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה