משפחה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Gepirone Hydrochloride לטיפול בדיכאון מג’ורי במבוגרים (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Gepirone Hydrochloride, אגוניסט סלקטיבי לקולטן Serotonin 1A, לטיפול בהפרעת דיכאון מג’ורית במבוגרים. מהנתונים אודות הטיפול עולה כי התרופה אינה מלווה בפגיעה בתפקוד מיני או עליה במשקל.

המומחים מסבירים כי Gepirone Hydrochloride פועלת במנגנון חדש ומכוונת באופן סלקטיבי לקולטן Serotonin 1A, אשר נקשר באופן עקבי עם הפרעות מצב רוח וסיכון לאובדנות, והינה התרופה הראשונה מסוגה שאושרה עי מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

הטיפול ב- Gepirone Hydrochloride נבדק בלמעלה מ-5,000 חולים והוכח כטיפול המביא להקלה בתסמיני דיכאון. תופעות לוואי מיניות לא תועדו בשכיחות מספקת בכדי לדווח עליהן כתופעת לוואי בתווית הטיפול ולא תועדו תופעות לוואי משמעותיות מבחינת משקל, לחץ דם, קצב לב או תפקודי כבד.

מנגנון הפעולה של התרופה אינו מובן במלואו אך סביר כי פועלת בתיווך סרטונין במערכת העצבים המרכזית דרך פעילות אגוניסטית סלקטיבית מול הקולטן.

במחקרים קליניים, תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו סחרחורות ובחילות. התסמינים לרוב היו בדרגת חומרה קלה, נמשכו פרק זמן קצר, נקשרו עם העלאות מינון הטיפול התרופתי ולא דרשו הפסקת הטיפול התרופתי.

מחברת התרופות נמסר כי הטבליות בשחרור-ממושך צפויות להיות זמינות בתחילת שנת 2024.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה