השפעות טיפול פרוביוטי או פרביוטי על חרדה (J Affect Disord)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Affective Disorders עולה כי תכשירים פרוביוטיים וסינביוטיים עשויים להפחית מדדי חרדה, אם כי מדובר בממצאים מוקדמים ועדיין לא ניתן לקבוע חד-משמעית כי מדובר בגישה יעילה להקלה על חרדה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חרדה עשויה להשפיע לרעה על הבריאות הכללית. במטה-אנליזה הנוכחית ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של התערבויות לשינוי הרכב המיקרוביום במערכת העיכול, כולל פרוביוטיקה, פרביוטיקה וסינביוטיקה, על תסמיני חרדה.

החוקרים השלימו סקירה מקיפה שכללה חיפוש אחר מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעה של פרוביוטיקה, פרביוטיקה וסינביוטיקה על תסמיני חרדה ב-13 מאגרי נתונים. התוצאים העיקריים כללו את מדדי חרדה לפני ואחרי התערבות בזרוע ההתערבות ובזרוע הפלסבו.

החיפוש הוביל לזיהוי 29 מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 2,035 משתתפים אשר נכללו בסקירה הנוכחית. מהממצאים עולה כי הן תכשירים פרוביוטיים והן תכשירים סינביוטיים הפחיתו משמעותית תסמיני חרדה. בנוסף, מדדי חרדה לא פחתו משמעותית בהשוואת מתן פרביוטיקה לעומת פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעלים את האפשרות כי תכשירים פרוביוטיים וסינביוטיים עשויים להקל על תסמיני חרדה. עם זאת, אין קונצנזוס באשר למינון האופטימאלי, משך הטיפול המומלץ, סוג הטיפול או זן פרוביוטי מומלץ להקלה על חרדה. יתרה זאת, המנגנונים בהם תכשירים אלו מקלים על חרדה אינם ידועים ודרושים מחקרים אקראיים ומבוקרים בנושא.

J Affect Disord, Sep 20, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה