משפחה

עליה מופרזת במשקל הגוף במהלך ההיריון ואכילה רגשית מלווים בסיכון מוגבר לדיכאון לאחר לידה (BMC Womens Health)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Women’s Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש , מהן עולה כי אכילה רגשית ועליה מופרזת במשקל הגוף במהלך ההיריון מלווה בסיכון מוגבר לתסמיני דיכאון לאחר-לידה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עליה עודפת במשקל הגוף בזמן היריון ואכילה רגשית עשויות להיות מלוות בסיכון מוגבר לתסמיני דיכאון לאחר-לידה. מטרתם כעת הייתה לזהות את הקשר בין עליה במשקל בזמן היריון ודפוסי אכילה על תסמיני דיכאון לאחר-לידה בנשים בטאיוואן.

מחקר החתך נערך בין מר 2022 ועד אוקטובר 2022 וכלל 318 נשים לאחר-לידה בטאיוואן. עליה במשקל בזמן היריון לאורך כל תקופת ההיריון תועדה כלא-הולמת, הולמת, או מופרזת, על-פי ההנחיות משנת 2009 של ה-Institute of Medicine, תוך תקנון לקטגוריית מדד מסת גוף לפני היריון. דפוסי אכילה חודש לאחר הלידה נמדדו על-פי סולם Likert Scale עם שלושה תתי-מדדים: אכילה לא-מבוקרת, אכילה מוגבלת ואכילה רגשית. תסמיני דיכאון אימהי נמדדו באמצעות מדד Edinburgh Postnatal Depression Scale עם ערך סף של 13 נקודות.

שיעורי הימצאות תסמיני דיכאון לאחר-לידה, כפי שנקבע לפי מדד Edinburgh Postnatal Depression Scale של 13 נקודות ומעלה, עמדו על 23.9% חודש לאחר הלידה. מניתוח סטטיסטי עלה כי עליה מופרזת במשקל הגוף במהלך ההיריון ואכילה רגשית נקשרו שתיהן עם תסמיני דיכאון לאחר-לידה באותה נקודת זמן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על חשיבות הנחיית נשים הרות להימנע מדפוסי אכילה לא-בריאים וקביעת יעד לעליה הולמת במשקל הגוף במהלך ההיריון להפחתת הסיכון לדיכאון לאחר-לידה.

BMC Womens Health, Sep 1, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה