משפחה

טיפול משלים ב-Alectinib משפר הישרדות ללא-מחלה בחולים עם סרטן ריאות בשלב מוקדם וחיובי ל-ALK (מתוך הודעת Genetech)

טיפול משלים ב-Alectinib (אלצנזה) מביא להארכת הישרדות ללא-מחלה לעומת טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום בחלק מהחולים עם סרטן ריאות בשלב מוקדם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כתלות בשלב המחלה, 50% עד 75% מהחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) עלולים לפתח הישנות של המחלה הממארת לאחר התערבות ניתוחית. מנתונים קודמים ידוע כי ב-5% מהחולים עם NSCLC מדובר במחלה חיובית ל-ALK (או Anaplastic Lymphoma Kinase).

Alectinib הינו מעכב קינאז פומי המאושר לטיפול בחולים עם NSCLC גרורתי וחיובי ל-ALK. אין מעכב ALK שאושר לטיפול במחלה חיובית ל-ALK בשלב מוקדם.

מחקר ALINA הינו מחקר באקראי בשלב 3, אשר כלל 257 חולים לאחר כריתה מלאה של NSCLC חיובי ל-ALK, בשלב IB עד IIIA. החוקרים חילקו את המטופלים לזרוע טיפול ב- Alectinib או טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-מחלה. הישרדות כוללת ושיעור אירועים חריגים הוגדרו כתוצאים משניים.

מניתוח ביניים עלה כי בזרוע הטיפול ב- Alectinib תועדה הישרדות ללא-מחלה ארוכה יותר. נתוני ההישרדות הכוללת עדיין אינם בשלים ולא הוצגו. החוקרים מדווחים כי לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות.

התוצאות המלאות של מחקר ALINA יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרבים ויישלחו לרשויות המתאימות. מחברת התרופות נמסר כי במידה והטיפול יאושר לשימוש, אזי Alectinib עשוי לאפשר מתן טיפול כנגד ממאירות עוד בטרם התפשטות המחלה ובזמן בו הטיפול עשוי להגדיל סיכויי ההחלמה.

מתוך הודעת Genetech

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה