משפחה

תסמינים וזומוטוריים בדרגה חמורה עלולים לפגוע באיכות השינה ובתפקוד במקום העבודה (Menopause)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Menopause עולה קשר בין חומרת תסמינים וזומוטוריים של מנופאוזה ובין הפרעה בשינה ובתפקוד במקום העבודה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תסמינים וזומוטוריים של מנופאוזה מלווים לעיתים קרובות בהפרעה בשינה ופגיעה ביצרנות במהלך שעות היום. כעת הם השלימו סקר להערכת הקשר בין חומרת התסמינים הוזומוטוריים ובין איכות השינה והיצרנות בעבודה.

המחקר כלל נשים מארצות הברית בגילאי 40-65 שנים, סביב תקופת המנופאוזה או לאחר מנופאוזה, אשר דיווחו על לפחות 14 אירועי תסמינים וזומוטוריים בשבוע למשך שבוע ומעלה בחודש האחרון. חומרת התסמינים הוזומוטוריים נקבעה על-בסיס מדד Menopause Rating Scale, כאשר הושלמו גם סקרים אודות איכות השינה ותפקוד בעבודה. הנשים מילאו את שאלון Patient-Reported Outcomes Measurement Information System Sleep Disturbance Short Form 8b (התוצא העיקרי), כמו גם את Sleep-Related Impairment Short Form 8a, מדד Pittsburgh Sleep Quality Index ושאלון Work Productivity and Activity Impairment.

מבין 619 נשים שהשיבו לשאלונים (גיל ממוצע של 53 שנים; 34% סביב מנופאוזה, 66% לאחר-מנופאוזה), למעלה ממחציתן (57.5%) לא קיבלו מעולם טיפול כנגד תסמינים וזומוטוריים. תסמינים וזומוטוריים היו בדרגה קלה ב-88 נשים, בינונית ב-266 נשים וחמורה ב-265 נשים.

מרבית הנשים (58%) החזיקו בעבודה, כולל 64.8% מהנשים עם תסמינים בדרגה קלה, 49.6% מאלו עם תסמינים בדרגה בינונית ו-64.2% מהנשים עם תסמינים וזומוטוריים חמורים.

מבין 90.8% הנשים שדיווחו כי התסמינים הוזומוטוריים השפיעו על דפוסי השינה, 83.1% דיווחו על שינויים ביצרנות במקום העבודה על-רקע הפרעת השינה (75%, 73.2% ו-94.2% מאלו עם תסמינים וזומוטוריים בדרגה קלה, בינונית וחמורה, בהתאמה. מדדי Patient-Reported Outcomes Measurement Information System Sleep Disturbance Short Form 8b העידו על הפרעות שינה בדרגה חמורה יותר (מדד ממוצע של 53.5, 57.3 ו-59.8, בהתאמה, באלו עם תסמינים וזומוטוריים בדרגה קלה, בינונית, או חמורה) בהשוואה לאוכלוסייה הכללית (מדד ממוצע של 50).  התוצאות היו דומות בהערכת ליקוי ביצרנות בעבודה על-רקע איכות השינה.

ממצאי המחקר הצביעו על קשר חיובי בין חומרת תסמינים וזומוטוריים ובין מדד Pittsburgh Sleep Quality Index, נוכחות במקום העבודה, היעדרות ממקום העבודה, תפקוד לקוי בעבוד ותפקוד לקוי בפעילויות בכלל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין תסמינים וזומוטוריים בדרגה חמורה יותר ובין הפרעת שינה משמעותיות יותר, ליקוי חמור יותר על-רקע הפרעות השינה, איכות שינה ירודה והפרעה חמורה יותר בתפקוד היומיומי וביצרנות בעבודה.

Menopause, Sep 1, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה