גורמי סיכון לחסרים נוירולוגיים בחולים עם אבצס אפידורלי (Global Spine J)

במאמר שפורסם בכתב העת Global Spine Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בחולים עם אבצס אפידורלי בעמוד השדרה ללא חסרים נוירולוגיים, מדד ASA (או American Society of Anesthesiologists) גבוה ואבחנה של סוכרת עשויים לנבא סיכון מוגבר לחסרים נוירולוגיים, בעיקר בנשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעבר לטיפול ניתוחי באבצס אפידורלי בעמוד השדרה, הועלתה אפשרות טיפול שמרני בחולים ללא חסר נוירולוגי אקוטי. עם זאת, לא ידוע אילו גורמי סיכון מעלים את הסיכון לחסר נוירולוגי ומטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות גורמי סיכון אלו.

מדגם המחקר כלל את כל החולים שטופלו בשל אבצס אפידורלי בעמוד השדרה בין 2008 ו-2021 ממאגר פרוספקטיבי של אוסטיאומיאליטיס של החוליות. החוקרים אספו נתונים דמוגרפיים, מידע אודות מחלות רקע, פתוגנים, דרגת הרס גרמי, מיקום האבצס ומצב נוירולוגי קדם-ניתוחי. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההבדלים בין חולים עם חסר נוירולוגי וחולים ללא חסר נוירולוגי.

מדגם המחקר כלל 140 חולים עם אבצס אפידורלי בעמוד השדרה, כולל 43 חולים (31%) עם חסר נוירולוגי ו-97 חולים (69%) ללא חסר נוירולוגי לפני הטיפול.

בניתוח חד-משתני זוהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעורי הימצאות סוכרת (35% לעומת 19%, p=0.03), חציון מדד VAS להערכת כאב ברגל (8 לעומת 5 נקודות, p=0.01), חציון מדד ASA (3 לעומת 2.6 נקודות, p=0.003) ומדד מסת גוף ממוצע (29 לעומת 26 ק”ג/מ2, p=0.02).

בניתוח רב-משתני, אבחנה של סוכרת (יחס סיכויים של 2.7), מין נקבה (יחס סיכויים של 2.5) ומדדי ASA (יחס סיכויים של 2.4) נקשרו עם סיכון מוגבר לחסרים נוירולוגיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם אבצס אפידורלי בעמוד השדרה, יש לקחת בחשבון את מדד ASA ואבחנה של סוכרת, בעיקר בנשים. בחולים אלו ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות חסר נוירולוגי ותועלת להתערבות ניתוחית מוקדמת.

Global Spine J. 2023 Aug 7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

  • טיפול ב-Dalbavancin יעיל במניעת זיהומים סביב מפרק תותב (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

    טיפול ב-Dalbavancin יעיל במניעת זיהומים סביב מפרק תותב (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

    מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society עולה כי Dalbavancin מהווה טיפול אנטיביוטי ייעל כנגד זיהומים סביב מפרק תותב משנית לחיידקי גרם-חיוביים, כאשר ב-89%  מהחולים לא הייתה עדות לזיהום בתום המעקב. החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 18 חולים שקיבלו תוך-ורידי ב- Dalbavancin לטיפול בזיהום סביב מפרק תותב לאחר פרוצדורה אורתופדית. […]

  • בעשורים האחרונים חלה ירידה בשיעורי אנדופתלמיטיס לאחר פרוצדורות תוך-עיניות (JAMA Ophthalmol)

    בעשורים האחרונים חלה ירידה בשיעורי אנדופתלמיטיס לאחר פרוצדורות תוך-עיניות (JAMA Ophthalmol)

    ממחקר המבוסס על מאגר נתונים גדול בארצות הברית לאורך למעלה מעשרים שנים עולה כי בשני העשורים האחרונים חלה ירידה עקבית בשיעורי אנדופתלמיטיס לאחר פרוצדורות תוך-עיניות, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Ophthalmology.  מהנתונים עולה עוד כי שיעורי ניתוחי זגוגית מיידיים כטיפול העיקרי ירדו בהדרגה לאורך הזמן. המחקר כלל נתונים ממאגר Clinformatics Data Mart […]

  • גורמי סיכון לתמותה בחולים עם זיהום Candida auris בזרם הדם (Clin Infect Dis)

    גורמי סיכון לתמותה בחולים עם זיהום Candida auris בזרם הדם (Clin Infect Dis)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Infectious Diseases עולה כי מספר גורמי סיכון עשויים לסייע בזיהוי חולים עם זיהום Candida auris בזרם הדם בסיכון גבוה לתמותה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בשנים שחלפו מאז התיאור הראשון של Candia auris, שכיחות פטריה עמידה לטיפול בתרופות מרובות זוהתה כגורם חשוב להתפרצויות נוזוקומיאליות, כולל בארצות הברית. כעת הם […]

  • הערכת ריכוז אבסולוטי של נויטרופילים בנוזל סינוביאלי עשויה לסייע באבחנת זיהום סביב שתל מפרק (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

    הערכת ריכוז אבסולוטי של נויטרופילים בנוזל סינוביאלי עשויה לסייע באבחנת זיהום סביב שתל מפרק (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

    ריכוז נויטרופילים אבסולוטי בנוזל סינוביאלי עשוי לסייע בזיהוי זיהום סביב מפרק תותב, בהשוואה לספירת תאי דם לבנים בנוזל סינוביאלי או קביעת אחוז תאים פולימורפונוקלארים בנוזל הסינוביאלי, כך עולה מתוצאות חדשות שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society. במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את ספירת תאים לבנים בנוזל סינוביאלי, ריכוז אבסולוטי ואחוז פולימורפונוקלארים בנוזל סינוביאלי מ-231 […]

  • שימוש בטבק בזמן טיפול כנגד שחפת מעלה את הסיכון להישנות ותמותה (Chest)

    שימוש בטבק בזמן טיפול כנגד שחפת מעלה את הסיכון להישנות ותמותה (Chest)

    בחולים עם שחפת שהמשיכו להשתמש בטבק בזמן הטיפול כנגד הזיהום החיידקי תועד סיכון מוגבר להישנות מחלה ותמותה במהלך הטיפול, כך עולה מתוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת Chest. החוקרים ערכו חיפוש במאגרי נתונים וזיהו 28 מחקרים אפידמיולוגיים של חולים עם שחפת שנכללו במטה-אנליזה שמטרתה לבחון את ההשפעה של שימוש בטבק על הישנות שחפת ותמותה […]

  • משך הזמן עד לניתוח עשוי להשפיע על הצלחת הטיפול בחולים עם זיהום סביב שתל מפרק לאחר ניתוח החלפת ברך (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

    משך הזמן עד לניתוח עשוי להשפיע על הצלחת הטיפול בחולים עם זיהום סביב שתל מפרק לאחר ניתוח החלפת ברך (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

    עיכוב של למעלה מ-48 שעות מהאשפוז עד להטריה וטיפול אנטיביוטי (DAIR, או Debridement, Antibiotic, and Implant Retention) מלווה בעליה של כמעט פי תשע בסיכון לניתוח חוזר עקב זיהום סביב שתל מפרק וסיכון גבוה פי 48 לסיבוכים לאחר-ניתוח, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society. החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את […]

  • התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    טיפול פומי משולב בפרדניזון ואוגמנטין מהווה גישת טיפול קצר-טווח יעילה לטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה ומפחית את היקף הביקורים לחדרי מיון, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות טיפול ארוך-טווח, חולים עם הידראדניטיס סופורטיבה חווים לעיתים קרובות התלקחויות של המחלה. לעיתים קרובות חולים עם התלקחות המחלה […]

  • ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה