יתרונות טיפול משולב להפחתת רמות שומנים בדם לאחר התערבות כלילית מילעורית (J Am Coll Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול משולב להפחתת רמות שומנים בדם עם Ezetimibe וסטטין בעצימות מתונה מלווה בתוצאות קליניות טובות יותר והיענות גבוהה יותר לטיפול בחולים לאחר הנחת תומכן מצופה-תרופה.

מחקר RACING (או Randomized comparison of efficacy and safety of lipid lowering with statin monotherapy versus statin/ezetimibe combination for high-risk cardiovascular diseases) בחן את השפעות טיפול משולב עם סטטין בעצימות מתונה ו-Ezetimibe בחולים עם מחלה קרדיווסקולארית טרשתית, לעומת טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה.

המחקר התצפיתי הנוכחי נועד לבחון את ההשפעה של שתי גישות הטיפול ששימשו במחקר RACING והחוקרים בחנו את הנתונים אודות 72,050 משתתפים שקיבלו טיפול ב-Rosuvastatin לאחר הנחת תומכן מצופה-תרופה שנכללו במאגר הארצי: 10,794 מטופלים ב-Rosuvastatin במינון 10 מ”ג עם Ezetimibe במינון 10 מ”ג (טיפול משולב) ו-61,256 מטופלים ב-Rosuvastatin במינון 20 מ”ג בלבד.

התוצא העיקרי היה תוצא משולב לאחר שלוש שנים שכלל תמותה קרדיווסוקלארית, אוטם לבבי, רה-וסקולריזציה כלילית, אשפוז לצורך טיפול באי-ספיקת לב, או אירוע מוחי לא-פטאלי.

מהנתונים עולה כי טיפול משולב לווה בשיעורים נמוכים יותר של התוצא העיקרי (11.6% עם טיפול משולב לעומת 15.2% עם טיפול בסטטין בעצימות גבוהה: יחס סיכון של 0.75, רווח בר-סמך 95% של 0.70-0.79).

בהשוואה לסטטין בעצימות גבוהה בלבד, הטיפול המשולב להפחתת רמות שומנים בדם לווה בשיעורים נמוכים יותר של הפסקת טיפול (6.5% לעומת 7.6%, יחס סיכון של 0.85, רווח בר-סמך 95% של 0.78-0.94) ושיעורים נמוכים יותר של אבחנה חדשה של סוכרת הדורשת טיפול תרופתי (7.7% לעומת 9.6%, יחס סיכון של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.72-0.88).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביתרונות טיפול משולב ב-Ezetimibe עם סטטין בעצימות מתונה בטיפול בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית והנחת תומכן מצופה-תרופה.

J Am Coll Cardiol. 2023 Aug, 82 (5) 401–410

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • אחד מכל עשרה חולים הסובל מכאב כרוני עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים (Addiction)

    אחד מכל עשרה חולים הסובל מכאב כרוני עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים (Addiction)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Addiction עולה כי קרוב ל-10% מהחולים עם כאב כרוני תחת טיפול באופיואידים עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים, כאשר ב-30% ישנם סימנים ותסמינים של תלות, ממצאים המדגישים את החשיבות של ניטור אחר מטופלים אלו וגישות חליפיות לטיפול בכאב. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שכללה נתונים ממאגר MEDLINE, Embase ו-PsycINFO לזיהוי מחקרים […]

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי א(Food and Drug Administration) אישר את משלב Lazertinib עם Amivantamab כקו-טיפול ראשון במבוגרים עם סרטן ריאות מתקדם-מקומית או גרורתי מסוג NSCLC (או Non Small Cell Lung Cancer) עם מוטציות EGFR מוכחות בבדיקה המאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. מדובר באישור הראשון של Lazertinib. הטיפול ב- Amivantamab אושר לראשונה ע”י מנהל המזון […]

  • טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון נמוך לאחר ניתוח קטרקט מפחית את הסיכון לגלאוקומה משנית בילדים עם מקטע אקסיאלי ארוך יותר לאורך חמש שנים, בהשוואה לטיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Acta Ophthalmlogica. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מינון גלוקוקורטיקואידים לאחר-ניתוח ובין התפתחות גלאוקומה משנית לאחר ניתוח קטרקט בילדים. […]

  • מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    כדי להתכונן למגפה ויראלית נוספת, על הרוקחים להיות מוכנים להתמודד עם היסוס להתחסן, כך עולה ממאמר על תפקיד הרוקחים בהתמודדות עם חשש להתחסן שפורסם ב- Pharmacy Times. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ אייל שוורצברג.

  • יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    בקשישים עם יתר לחץ דם שאינו מטופל עליה של 36% בסיכון למחלת אלצהיימר, בהשוואה לאלו ללא יתר לחץ דם ועליה של 42% בסיכון למחלת אלצהיימר לעומת אלו עם יתר לחץ דם מטופל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology. החוקרים השלימו מטה-אנליזה להערכת נתונים אודות 31,250 משתתפים בגילאי 60 שנים ומעלה (גיל ממוצע של […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה