יתרונות אבלציה מוקדמת לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם אי-ספיקת לב (JACC: Clin Electrophysiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JACC: Clinical Electrophysiology עולה כי בקרב חולים עם פרפור פרוזדורים שאושפזו בשל החמרת אי-ספיקת לב, אבלציה באמצעות צנתר בתוך 90 ימים מהאשפוז, בהשוואה להשלמת הפרוצדורה בשלב מאוחר יותר, לוותה בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה ותמותה עקב אי-ספיקת לב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אבלציה באמצעות צנתר הינה גישה בטוחה טכנית לטיפול במבוגרים עם פרפור פרוזדורים ואי-ספקית לב, אך אין נתונים אודות המועד הטוב ביותר לביצוע הפעולה לאחר אשפוז בשל אי-ספיקת לב.

מדגם המחקר כלל 2,786 חולים עם אי-ספיקת לב, שעברו אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים ב-128 מרכזים רפואיים, אשר אושפזו בשל החמרת אי-ספיקת לב ושרדו לפחות 90 ימים לאחר השחרור מבית החולים.

המחקר כלל 103 חולים שעברו אבלציה באמצעות צנתר בתוך 90 ימים מהאשפוז; יתר 2ף683 החולים שימשו כקבוצת ביקורת.

החוקרים בחנו עוד את הסיכון לתמותה 90 ימים לאחר אשפוז בשל אי-ספיקת לב בניתוח שכלל 83 מקרים של אבלציה מוקדמת לעומת 83 ביקורות תואמות.

שיעורי התמותה מכל-סיבה היו נמוכים יותר משמעותית בקרב חולים לאחר אבלציה מוקדמת, בהשוואה לקבוצת ביקורת (יחס סיכון של 0.38, p<0.001) לאורך חציון של 4.1 שנים.

הירידה בסיכון הייתה משמעותית באופן דומה בהערכת תוצאי סיום משניים, כולל תמותה קרדיווסקולארית ותמותה עקב אי-ספיקת לב.

במדגם המותאם שכלל 83 חולים בכל קבוצה עלה כי שיעורי התמותה מכל-סיבה היו נמוכים משמעותית בחולים לאחר אבלציה מוקדמת, בהשוואה לביקורות תואמות (יחס סיכון של 0.47, רווח בר-סמך 95% של 0.25-0.88), עם ירידה משמעותית דומה בסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ותמותה עקב אי-ספיקת לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אבלציה מוקדמת באמצעות צנתר עשויה לסייע במניעת הישנות פרפור פרוזדורים והתפתחות החמרת אי-ספיקת לב או הפרעת קצב לב קטלנית בחולים שאושפזו בשל אי-ספיקת לב.

JACC: Clin Electrophysiol, July 19, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    בקשישים עם יתר לחץ דם שאינו מטופל עליה של 36% בסיכון למחלת אלצהיימר, בהשוואה לאלו ללא יתר לחץ דם ועליה של 42% בסיכון למחלת אלצהיימר לעומת אלו עם יתר לחץ דם מטופל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology. החוקרים השלימו מטה-אנליזה להערכת נתונים אודות 31,250 משתתפים בגילאי 60 שנים ומעלה (גיל ממוצע של […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

  • קצב לב מהיר במנוחה מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Sci Rep)

    קצב לב מהיר במנוחה מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Sci Rep)

    קצב לב מהיר יותר במנוחה, גם בטווח התקין, מלווה בסיכון מוגבר לתמותה ואירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם מחלת כליות כרונית שאינם תחת טיפולי דיאליזה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Scientific Reports. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קצב לב מהיר במנוחה הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לתמותה מכל-סיבה ואירועים קרדיווסקולאריים באוכלוסייה הכללית; עם זאת, הקורלציה […]

  • גורמי סיכון לאירוע מוחי בחולים לאחר תיקון מסתם מיטראלי בצנתור (Am J Cardiol)

    גורמי סיכון לאירוע מוחי בחולים לאחר תיקון מסתם מיטראלי בצנתור (Am J Cardiol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology עולה כי בחולים שהופנו לניתוח תיקון מסתם מיטראלי קצה לקצה בצנתור עם MitraClip שיעורים נמוכים של אירוע מוחי, כאשר סיבוך זה מופיע לרוב לאחר השחרור ותוארו בעיקר בחולים עם פרפור פרוזדורים, הפרעה בתפקוד כלייתי, או מדד CHA2DS2-VASc גבוה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות פרופיל […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה