משפחה

אנצפליטיס יכולה לכלול פסיכוזה ומחשבות אובדניות (The Journal of Neuropsychiatry and Clinical Neurosciences)

דיכאון אישה צעירה
מחקר חדש מצביע על כך שאנצפליטיס אוטואימונית מסוג Anti–N-methyl-D-aspartate receptor יכולה להתבטא עם תסמינים פסיכיאטריים, כולל דיכאון ופסיכוזה, ומחשבות אובדניות

מחקר חדש שכלל 120 מטופלים, מצביע על כך שאנצפליטיס אוטואימונית מסוג Anti–N-methyl-D-aspartate receptor  (ANMDARE) יכולה להתבטא עם תסמינים פסיכיאטריים, כולל דיכאון ופסיכוזה, ומחשבות אובדניות. רוב החולים במחקר התייצגו עם הפרעות חמורות בבריאות הנפש, כולל פסיכוזה, ו-13% מהם הפגינו גם מחשבות אובדניות. עם זאת, לאחר קבלת טיפול רפואי שכלל אימונותרפיה, טיפול תרופתי נוירולוגי ופסיכיאטרי, ושיקום ופסיכותרפיה, כמעט כל החולים הראו הפוגה סימפטומטית. החוקר הראשי, ד”ר חסוס רמירז-ברמודז, היחידה לנוירופסיכיאטריה, המכון הלאומי לנוירולוגיה ונוירוכירורגיה, מקסיקו, הסביר כי “רוב המטופלים הללו סובלים מבעיות פסיכיאטריות חמורות, ולא נדיר שמחשבות אובדניות מתווספות אליהן”. הממצאים פורסמו ב-The Journal of Neuropsychiatry and Clinical Neurosciences ב-22 בפברואר 2023.

אנצפליטיס מסוג ANMDAR היא סוג שכיח של דלקת מוח אוטואימונית, המאופיינת בהופעה פתאומית של תסמינים התנהגותיים וקוגניטיביים, ולאחר מכן פרכוסים והפרעות תנועה. החוקרים ציינו כי מטופלים אלה סובלים לעיתים קרובות מהפרעות פסיכיאטריות חריפות וחמורות ולעתים קרובות מאובחנים בשוגג עם הפרעות פסיכיאטריות ראשוניות כמו סכיזופרניה או הפרעה דו קוטבית, אך ללא תגובה לטיפול בתרופות פסיכיאטריות. הטיפול המתאים במקרים אלו כולל תרופות אנטי-ויראליות או אימונותרפיה.

מחקר תצפיתי זה כלל 120 מטופלים עם ANMDARE שאושפזו בין 2014 ל-2021. המטופלים אובחנו עם המחלה בהתבסס על קריטריונים של Graus ובאמצעות ראיונות קליניים, מחקרים נוירופסיכולוגיים, הדמיית מוח, EEG וניתוח בדיקת LP. מידע בנוגע למחשבות והתנהגויות אובדניות נאסף מהמטופלים כמו גם מקרובי משפחה, כאשר ההערכות התרחשו בעת הקבלה ועם השחרור.

תוצאות המחקר הראו כי 15 מטופלים הציגו מחשבות ו/או התנהגויות אובדניות, ובנוסף הם סבלו ממאפיינים פסיכוטיים, כולל דלוזיות רדיפה, גרנדיוזית, ניהיליזם, דליריום, הזיות ראייה או שמיעה, דיכאון פסיכוטי ו/או קטטוניה. מתוך המטופלים הללו, לשבעה היו ממצאים חריגים ב-CSF, לשמונה היו הפרעות ב-MRI הקשורות באונה הטמפורלית המדיאלית, ולכולם היה EEG אבנורמלי הכולל האטה כללית. הטיפול כלל תרופה אנטי-פסיכוטית, ובנוסף חלק מהמטופלים טופלו בפלזמפרזיס או באימונוגלובולינים. יש לציין כי בעת השחרור, 14 מתוך המטופלים הללו נפטרו מהמחשבות וההתנהגויות האובדניות.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה