משפחה

הנחיה חדשה: טיפול קו ראשון באוסטאופורוזיס עם ביספוספונט (Annals of Internal Medicine)

המלצה חדשה של ה-American College of Physicians (ACP) תומכת בטיפול בביספוספונטים כטיפול קו ראשון עבור נשים לאחר גיל המעבר הסובלות מאוסטיאופורוזיס

לאחר ניתוח נתונים יסודי, ה-American College of Physicians (ACP) עדכן את המלצותיו בנוגע לתרופות להורדת הסיכון לשברים בקרב אנשים הסובלים מאוסטאופורוזיס ראשוני או אוסטאופניה (מסת עצם נמוכה). ה-ACP תומך מאוד בטיפול בביספוספונטים כטיפול קו ראשון עבור נשים לאחר גיל המעבר עם אוסטיאופורוזיס ומציע טיפול דומה לגברים הסובלים גם מהמחלה. ההנחיות פורסמו ב-Annals of Internal Medicine ב-2 בינואר 2023.

במסגרת ניתוח הנתונים נמצאו 70 מחקרים שהעריכו התערבויות תרופתיות שונות. התערבויות אלו כללו תרופות נוגדות ספיגה (ביספוספונטים ומעכבי ליגנד RANK), תרופות אנבוליות (כגון טריפארטיד ורומוזוזומאב) ואגוניסטים לאסטרוגן, כך שהסוקרים התמקדו ביעילות ובנזקים של הטיפול התרופתי בהשוואה לפלצבו או לביספוספונטים.

מחבר בכיר של ההנחיות הקליניות, ד”ר תומס ג’י קוני, אמר כי “השינוי העיקרי הוא ההיררכיה המפורשת של ההמלצות התרופתיות: תחילה ביספוספונטים ואז דנוזומאב”. מניתוח הנתונים עלה כי הטיפול בביספוספונטים בהשוואה לטיפולים האחרים היה יעיל מבחינת יתרונות, תופעות לוואי, העדפת המטופל והעלות. בחירת התרופה הספציפית תיעשה על ידי הרופא והמטופל תוך התייחסות לעלויות, דרך מתן התרופה (פומי או וורידי) ועוד.

ההנחיה החדשה מציעה שימוש בדנוזומאב כקו טיפול במקרים בהם יש התוויות נגד או תופעות לוואי כתוצאה מנטילת ביספוספונטים.

בנוסף, ההנחיה קובעת כי יש לטפל באופן דומה בכדי להפחית את הסיכון לשברים בקרב גברים, ולא רק במקרים בהם מופיעים שברים בחוליות. כמו כן, היא ממליצה על טיפול קו שני בגברים בדנוזומאב.

עם זאת, ד”ר סוזן מ. אוט אומרת כי “במקרים בהם מדובר ב אוסטאופורוזיס חמורה, יש להתחיל את הטיפול בתרופות אנבוליות מכיוון שטיפול קודם עם ביספוספונטים או דנוזומאב עלול למנוע את התגובה האנאבולית של תרופות חדשות יותר”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה