מה בין רעלת היריון והפרעה בתפקודי תריס? (BMC Endocrine Disorders)

מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת BMC Endocrine Disorders עולה כי בנשים עם קדם רעלת היריון סיכון גבוה יותר לשינויים בתפקודי בלוטת התריס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קדם רעלת היריון הינה הפרעה מסכנת חיים במהלך היריון ולאחר-לידה, העלולה לפגוע באיברים רבים. כעת הם השלימו מטה-אנליזה במטרה לבחון את השינויים בתפקודי בלוטת התריס בקרב נשים עם אבחנה של קדם רעלת היריון.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי MEDLINE, Scopus, Web of Science ו-Google Scholar לזיהוי מאמרים שפורסמו עד סוף חודש אוגוסט בשנת 2021 אשר דיווחו על רמות TSH, T4 ו-T3 בנשים עם הריון תקין לעומת נשים עם קדם רעלת היריון. החיפוש הוביל לזיהוי 63 מחקרים תצפיתיים עם 21,528 נשים הרות, אשר נכללו בסקירה.

מהנתונים עולה כי רמות TSH היו גבוהות יותר משמעותית בנשים עם קדם-רעלת היריון, בהשוואה לנשים בריאות (הבדל מתוקן ממוצע של 1.70, p<0.001). עוד עולה מהנתונים כי בנשים עם קדם-רעלת היריון, בהשוואה לנשים בריאות, תועדו רמות נמוכות יותר של Total T4 (הבדל ממוצע מצוקן של 0.82-, p<0.001), Total T3 (הבדל ממוצע מתוקן של 0.88-, p<0.001) ו-Free T3 (הבדל ממוצע מצוקן של 0.59-, p<0.001).

לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות ברמות Free T4.

החוקרים השלימו הערכה של איכות המחקרים על-פי Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation ואישרו את מהימנות תוצאות מטה האנליזה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור ממצאי המחקר, מומלץ להשלים בדיקה של תפקודי התריס בנשים עם אבחנה של קדם רעלת היריון.

 

BMC Endocrine Disorders, Sep 26, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה