משפחה

שילוב אזטמיב ואטורבסטטין (אזטרול) עם אספירין משפר תפקודי קרישה, דלקתיות ושומנים בדם (Comp. & Math. Meth. of Med.)

שבץ
מחקר חדש מראה ש-Ezetimibe בשילוב עם Atorvastatin במינון בינוני ונמוך עם אספירין לטיפול במחלות כלי דם במוח עשוי לשפר תפקודי קרישה, להפחית דלקת ואת השומנים בדם

מחקר חדש שפורסם ב-Computational & Mathematical Methods in Medicine מראה ש-Ezetimibe בשילוב עם Atorvastatin במינון בינוני ונמוך עם אספירין בטיפול במחלות צרברווסקולריות עשוי לשפר את תפקוד הקרישה במטופלים, להפחית את רמת הגורמים הדלקתיים ולשפר את רמת השומנים בדם, כל זאת עם רמת בטיחות גבוהה.

מחלות צרברווסקולריות מתרחשות בעיקר בקשישים, וקיימים סוגים רבים ושונים שלהן, כאשר השכיח שבהן הוא מחלת כלי דם איסכמית במוח. חולים אלו סובלים לעיתים קרובות מסחרחורת, כאבי ראש, טשטוש ראייה, ובמקרים חמורים, אפזיה והמיפלגיה. המחלה מטופלת קלינית על ידי תרופות וניתוחים ויש לה שכיחות גבוהה של תחלואה, תמותה והישנות, ולכן יש לטפל בה בהקדם האפשרי כדי למנוע השפעות חמורות על בריאות החולה וחיי היום יום. אספירין ו-Atorvastatin הן התרופות העיקריות המשמשות לטיפול במחלה זו, אך חלק מהחולים אינם נהנים מתרופות אלו.

מטרת המחקר הייתה לנתח את התועלת של Ezetimibe בשילוב עם טיפול אדג’ובנטי באספירין עם Atorvastatin במינון נמוך עד בינוני למחלות צרברווסקולריות. לצורך כך, 110 חולים עם מחלת כלי דם מוחית מיוני 2020 עד יוני 2021, נבחרו וחולקו ל-55 חולים בקבוצת הביקורת ו-55 חולים בקבוצת המחקר באופן אקראי. לאחר בדיקה מקיפה, ניתנו למטופלים בשתי הקבוצות אספירין לטיפול; קבוצת הביקורת טופלה במינון קונבנציונלי של Atorvastatin נוסף על האמור לעיל, ולקבוצת המחקר ניתנו Ezetimibe ו- Atorvastatinבמינון בינוני-נמוך בנוסף לטיפול באספירין. ציון פעילויות חיי היומיום (ADL) , עובי אינטימה-מדיה של עורק הצוואר, רמת שומנים, תפקודי קרישה, השפעה קלינית ושיעור תופעות לוואי של שתי הקבוצות נבדקו והשוו.

לאחר הטיפול, ציון ADL, כולסטרול לפטין בצפיפות גבוהה (HDL-C) ורמות ATIII עלו, בעוד שעובי שכבות העורק הצווארי, טריגליצרידים (TG) , כולסטרול כולל (TC) , כולסטרול לפטין בצפיפות נמוכה (LDL-C) , רמות DD, PC ו-hs-CRP ירדו (P <0.05) . לאחר הטיפול, ציון ADL, HDL-C ורמות ATIII היו גבוהות יותר בקבוצת המחקר, בנוסף, הרמות של עובי שכבת המדיה בצוואר, TG, TC LDL-C, DD, PC ו-hs-CRP היו נמוכות משמעותית בקבוצת המחקר(P < 0.05) .
בנוסף
, ההשפעה הקלינית בקבוצת המחקר הייתה משמעותית מאוד (P < 0.05) .

למאמר שפורסם ב-Computational & Mathematical Methods in Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה