משפחה

בבנות עם סוכרת מסוג 1 פרופיל קרדיו-מטבלי גרוע יותר מבנים (מתוך כנס ה-EASD)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-European Association for the Study of Diabetes עולה כי ישנם הבדלים מגדריים בקרב ילדים עם סוכרת מסוג 2, 1, כאשר בבנות עם סוכרת מסוג 1 נטייה לריכוז המוגלובין מסוכרר, מדד מסת גוף ומינוני אינסולין גבוהים יותר בהשוואה לבנים.

החוקרים מצאו עוד כי גיל צעיר יותר בעת הופעת המחלה מנבא סיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים וכן מלווה בתוחלת חיים קצרה יותר.

החוקרים זיהו 90 מחקרים תצפיתיים בספרות הרפואית אשר התמקדו בסוכרת מסוג 1 בילדים אשר כללו התייחסות להבדלים מגדריים. מבין אלו, 309 מחקרים כללו נתונים אודות המצב הקליני של החולים, 25 כללו נתונים אודות האיזון הגליקמי, ב-14 מחקרים היה מידע אודות הטיפול, ב-20 דווח על סיבוכים, ב-14 מחקרים פורסמו נתונים אודות מחלות רקע ו-15 מחקרים כללו נתונים אודות איכות החיים.

במרבית המחקרים, מדד מסת גוף, דיסלפידמיה, המוגלובין מסוכרר ומינוני אינסולין היו גבוהים יותר בבנות בכל קבוצות הגיל. טיפול במשאבת אינסולין שימש לעיתים קרובות יותר בבנות לעומת בנים. החוקרים מצאו סיכוי גבוה יותר לחמצת סוכרתית באבחנה, אשפוז ומדדי איכות חיים נמוכים יותר בקרב בנות. עם זאת, בבנים תועדה שכיחות גבוהה יותר של היפרגליקמיה והפוגה חלקית, בהשוואה לבנות.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים על הבדלים מגדריים בילדים עם סוכרת מסוג 1 עם מספר מדדים מטבוליים גרועים יותר בבנות לעומת בנים. הם מאמינים כי זיהוי הבדלים אלו הינו צעד ראשון חשוב מאוד וכן כי יש להיות מודעים לסיכון המוגבר בקרב נשים צעירות.

מתוך כנס ה-EASD

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה