משפחה

מחדל החלפת העובר באסותא: בית החולים יגביל את מספר השאיבות ביום לפי דרישת משרד הבריאות; יו”ר אסותא, שוקי שמר בראיון: מדובר באירוע קשה; משרד הבריאות יקים ועדת בדיקה ( הארץ, N12)

בעקבות דרישת משרד הבריאות לווסת פעילות לאור תקרית החלפת העובר, הנהלת אסותא הודיעה אמש לרופאים ולרופאות כי יוגבלו מספר השאיבות שיוכלו לבצע מדי יום- עד ארבע הליכי שאיבת ביציות ליום, כשכל הליך נוסף ידרש לאישור מיוחד.

לכתבה של עידו אפרתי בהארץ

ב-N12 פורסם ראיון שערך עודד בן עמי עם פרופ’ שוקי שמר, יו”ר אסותא, בתכניתו “שש עם”. בראיון אומר פרופ’ שמר כי כי בית החולים יערוך בדיקות גנטיות נוספות; לדבריו, “הייתה טעות באחד השלבים – טעות אנוש שאסור שתקרה. דבר בלתי נסלח והדבר הזה קורה ואנחנו מגיעים למצב שהוא בעייתי מאוד. אנחנו עושים את כל המאמצים ובודקים את עצמנו מחדש ובודקים האם ניתן למצוא אמצעים טכנולוגים שיימנעו כזה דבר”.
בכתבה ב-N12 צוין כי משרד הבריאות על הקמת ועדה בדיקה לבירור נסיבות מקרה החלפת העובר. לפי כתבתה של ענבל טויזר, הועדה בראשות פרופ’ עמי פישמן תגבש מסקנות מערכתיות ותגיש את המסקנות למשרד הבריאות עד לסוף השנה. עוד נכתב כי משרד הבריאות אסר על המחלקה הבית החולים לקבל מטופלות/ים חדשים.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה