משפחה

ההשפעה של הסתגרות בבית ולמידה מרחוק על היארעות קוצר ראיה (מתוך כנס מטעם ה-European Society of Cataract and Refractive Surgeons)

מנתונים שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-European Society of Cataract and Refractive Surgeons עולה כי ההסתגרות בבית והלמידה מרחוק לוו בעליה משמעותית במספר הביקורים לבתי חולים בשל קוצר -ראיה (מיופיה), אם כי לא תועדה קורלציה עם התקדמות מיופיה.

החוקרים כותבים כי העליה בשכיחות מיופיה מהווה סוגיה חשובה ברחבי העולם, כאשר לפי ההערכות, כ-5 מיליארד תושבים צפויים לסבול מקוצר ראיה עד שנת 2050. הסתגרות בבית וטכניקות למידה מרחוק לאורך זמן רב עקב המגפה הובילו לעליה במשך זמן מסך, לצד הפחתת היקף הפעילות מחוץ לבית.

המחקר נערך בטורקיה, מדינה בה הלימודים בבית הספר הופסקו בכל המוסדות ב-22 במרץ בשנת 2020. בנוסף, כל התושבים מתחת לגיל 20 היו מחויבים להישאר בביתם לאחר ה-3 באפריל. החוקרים ביקשו לבחון את ההשפעה של הסגרים עקב מגפת הקורונה על שיעורי אשפוז או התקדמות מיופיה בקרב ילדים בגילאי בית-ספר.

הנתונים אודות ילדים בטווח הגילאים 7-18 שנים נבחן בתחילת שנת 2014 ובתחילת חודש מאי באותה שנה.

מהנתונים עולה כי חלה עליה משמעותית בשיעורי אשפוז לבתי חולים בשל מיופיה במהלך תקופת מגפת הקורונה, בהשוואה לשיעור האשפוזים בתקופה שקדמה למגפה. לא תועד הבדל מובהק סטטיסטית דומה בהערכת קצב ההתקדמות של קוצר ראיה.

ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של צעדים למניעת העליה במקרי מיופיה עקב שיטות למידה מרחוק. אלו עשויים לכלול הגבלת זמן מסך דיגיטאלי, עידוד פעילויות מחוץ לבית והשלמת תכניות סקר ארציות לזיהוי מיופיה בילדים בגילאי בית-ספר.

החוקרים מציינים כי ייתכנו מספר גורמים רלבנטיים נוספים, דוגמת הפחתת חשיפה לשמש מחוץ לבית בתקופה זו, ויש מקום להשלים מחקרים נוספים להערכת החשיבות של כל אחד מהגורמים הללו.

מתוך כנס מטעם ה-European Society of Cataract and Refractive Surgeons

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה