משפחה

טיפול ב-Agomelatine בטוח ויעיל במתבגרים עם הפרעת דיכאון מג’ורית (Lancet Psychiatry)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Lancet Psychiatry עולה כי Agomelatine מהווה טיפול בטוח ויעיל במתבגרים עם הפרעת דיכאון מג’ורית לאחר ייעוץ פסיכולוגי.

המלצות וקווים מנחים לטיפול בדיכאון בדרגה בינונית-עד-חמורה בילדים ומתבגרים תומכים תחילה בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי, טיפול בין-אישי, או טיפול מבוסס-משפחה.  למרות שפסיכותרפיה הינה הטיפול המועדף במקרים של דיכאון בילדים, גישות אלו אינן תמיד זמינות ולכן טיפול תרופתי מהווה חלופה חשובה.

החוקרים ביקשו לבחון את הבטיחות והיעילות בטווח הקצר של Agomelatine בילדים ומתבגרים עם אבחנה של הפרעת דיכאון מג’ורית.

המחקר כלל 46 מרכזים פסיכיאטריים מומחים בשמונה מדינות ברחבי אירופה ודרום אפריקה, כולל 396 משתתפים בגילאי 7-17 שנים שקיבלו Agomelatine במינון 10 מ”ג או 25 מ”ג או פלסבו כביקורת פעילה (10 מ”ג או 20 מ”ג של Fluxoetine כתלות בחומרת התסמינים).

ייעוץ פסיכו-סוציאלי סטנדרטי, אשר תוכנן במיוחד עבור המחקר, ניתן לאורך תקופת המחקר, כולל בשלב הארכה בתווית-פתוחה. התוצאים שנמדדו כללו ראיונות סטנדרטיים בכל ביקור מחקר והתוצא העיקרי היה השינוי במדד CDRS-R (Childrens Depression Rating Scale Revised) מתחילת מהחקר ועד לאחר 12 שבועות.

התוצאות מצביעות על תוצאות חיוביות עם שני מינוני Agomelatine לעומת פלסבו, כאשר מדד CDRS-R של 4.22 (רווח בר-סמך 95% של 0.63-7.82) לאחר 12 שבועות, עם השפעה דומה עם Fluoxetine. ההשפעה הכוללת אושרה במתבגרים, אך לא בילדים. לטיפול התרופתי לא לווה בתוצאות שליליות לא-צפויות, כולל עליה במשקל או השפעה על התנהגות אובדנית.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות וסבילות הטיפול ב- Agomelatine בילדים.

Lancet Psychiatry 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה