משפחה

גורמי סיכון לסרטן רירית רחם בנשים לאחר-מנופאוזה עם עיבוי רירית רחם (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים לאחר-מנופאוזה עם עיבוי רירית רחם, גיל מבוגר, עליה בעובי רירית רחם, אי-סדירות מחזורים בעבר, דימום לאחר-מנופאוזה ונגעים פוליפואידיים הינם גורמי סיכון לממאירות רירית רחם.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את המאפיינים הקליניים ופתולוגיים וגורמי סיכון לממאירות רירית רחם בנשים לאחר-מנופאוזה עם עיבוי רירית רחם.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל נשים לאחר-מנופאוזה עם עיבוי רירית רחם (5 מ”מ ומעלה) בבדיקת אולטרה-סאונד דרך הנרתיק והופנו להערכה בשאלת התערבות בין ינואר 2018 ועד מרץ 2021. על-פי התוצאות ההיסטופתולוגיות, המשתתפות סווגו לקבוצה של ממצאים שפירים וקבוצה של ממצאים ממאירים.

ניתוח סטטיסטי שימש לזיהוי גורמים התורמים באופן בלתי-תלוי להתפתחות סרטן רירית רחם.

מדגם המחקר כלל 385 נשים ומהנתונים עולה כי גיל מתקדם (יחס סיכויים של 1.061, p=0.023), רירית רחם עבה יותר (יחס סיכויים של 5.032, p<0.001), מחזורים לא-סדירים בעבר (יחס סיכויים של 19.203, p=0.012), דימום לאחר-מנופאוזה (יחס סיכויים של 12.341, p<0.001) ונגעים פוליפואידים (יחס סיכויים של 30.330, p<0.001) היו גורמי סיכון שנקשרו באופן בלתי-תלוי עם התפתחות ממאירות רירית רחם בנשים לאחר-מנופאוזה עם עליה בעובי רירית רחם.

עובי הסף האופטימאלי של רירית הרחם לניבוי ממאירות עמד על 9.5 מ”מ, כאשר הרגישות בסף זה עמדה על 71.7% והסגוליות עמדה על 71.69%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מסייעים בזיהוי גורמי סיכון לסרטן רירית רחם בנשים לאחר-מנופאוזה עם עיבוי רירית רחם. השימוש בסף עובי רירית רחם של 9.5 מ”מ להשלמת בירור לממאירות עשוי להיות מקובל מאחר ולא צפוי לפספס היפרפלזיה אטיפית או סרטן רירית רחם.

Menopause, February 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה