משפחה

טיפול ב-Hydroxychloroquine מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Arthritis Care Res)

טיפול ב- Hydroxychloroquine (פלקווניל) בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis) או לופוס (Systemic Lupus Erythematosus) מלווה בסיכון מופחת לאירועים קרדיווסקולאריים, כולל אירוע מוחי איסכמי ואוטם לבבי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care and Research.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר האפשרי בין טיפול ב- Hydroxychloroquine ובין אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם לופוס או דלקת מפרקים שגרונית. הם זיהו מקרים של אירועים קרדיווסקולאריים, כולל אוטם לבבי, אירוע מוחי, תרומבואמבוליזם ורידי. הם התאימו לכל מקרה עד שלוש ביקורות לפי גיל, מין ומחלה ריאומטית.

חשיפה ל- Hydroxychloroquine סווגה כמרווח הזמן בין מועד המרשם האחרון לטיפול התרופתי ובין תאריך האינדקס כטיפול פעיל, טיפול לאחרונה, טיפול בעבר הרחוק, או אי קבלת הטיפול בעבר. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין חשיפה ל- Hydroxychloroquine ובין אירועים קרדיווסקולאריים, כאשר שימוש בעבר הרחוק בתרופה שימש כקבוצת הייחוס.

החוקרים זיהו 10,268 חולים ו-29,969 ביקורות. הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים היה נמוך ב-14% בקרב אלו שקיבלו טיפול בהווה ב- Hydroxychloroquine, בהשוואה לחולים שקיבלו את הטיפול בעבר הרחוק (יחס סיכויים מתוקן של 0.86, רווח בר-סמך 95% של 0.77-0.97), עם ירידה של 12% בסיכון לאוטם לבבי (יחס סיכויים מתוקן של 0.88, רווח בר-סמך 95% של 0.74-1.05), ירידה של 13% בסיכון לאירוע מוחי (יחס סיכויים מתוקן של 0.87, רווח בר-סמך 95% של 0.74-1.03) וירידה של 26% בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי (יחס סיכויים מתוקן של 0.74, רווח בר-סמך 95% של 0.59-0.94).

בקרב חולים שטופלו לאחרונה ב- Hydroxychloroquine ואלו שלא טופלו מעולם בתרופה הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים היה דומה לאלו שטופלו בתרופה בעבר הרחוק.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם לופוס ודלקת מפרקים שגרונית תועד סיכון מופחת לאירועים קרדיווסקולאריים עם טיפול פעיל ב- Hydroxychloroquine, כולל ירידה בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי ומגמת ירידה בסיכון לאוטם לבבי ואירוע מוחי. ממצאים אלו מצביעים על השפעה מגנה אפשרית של Hydroxychloroquine מפני אירועים קרדיווסקולאריים.

Arthritis Care Res, Dec 23, 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה