משפחה

ביוזמת משרד הבריאות: הסכום לתשלום עבור הפקת רשומות רפואיות דיגיטליות בקופת חולים הוגבל לעשרה שקלים בלבד.

התקנות אושרו השבוע בוועדת עבודה, רווחה ובריאות עוד לפני שהכנסת התפזרה.

על פי החוק הקיים, אדם רשאי לקבל ללא תשלום כל סיכום רפואי בתום ביצוע הטיפול או השחרור מאשפוז.

עם זאת, מטופלים שביקשו לקבל את הרשומות במועד אחר נאלצו עד כה לשלם סכומים גבוהים. לדוגמה, עבור תדפיס מחשב מתוך רשומות מידע, ניתן היה לגבות 48 שקל. עבור איתור והעתקת מסמכים של עד עשרה עמודים – 107 שקל ועבור העתקת סרט וידיאו, אקו, או צנתור – 113 שקל.

התקנות החדשות שאושרו ביוזמת משרד הבריאות קובעות כי מעתה עבור הפקה של רשומה דיגיטלית אחת הנוגעת לחמש השנים האחרונות לא יגבו יותר מעשרה שקלים ועבור הפקה של מספר רשומות כאלה יחד, ייגבה סכום מצטבר של עד 50 שקל בלבד. התמחור המוזל יחול על אנשים פרטיים ועל באי כוחם שהם קרובי משפחתם בלבד.

חברות הביטוח, שעל פי דיווחי הקופות מהוות כ-90% מאלו שפונות לקבלת רשומות רפואיות, ימשיכו לשלם את המחיר המלא עבור הפקת המידע.

בעקבות החשש ממצב שבו חברות הביטוח יבקשו לקבל את המסמכים דרך המבוטחים כדי להימנע מתשלום מלא, נקבע כי משרד הבריאות וקופות החולים יבצעו מעקב אחרי יישום התקנות וידווחו על כך לוועדת הבריאות של הכנסת אחת לשנה, תוך שימת דגש על סוגיה זו. אם יימצא כי אכן יש זליגה של מידע לחברות הביטוח, יינקטו צעדים בהתאם להתמודדות עם התופעה.

באשר לרשומות שאינן ממוחשבות נקבע כי צוות של משרד האוצר ומשרד הבריאות יגבש מתווה חדש לתמחור שלהן שישקף את עלויות הפקתן. הצוות יפעל בשיתוף עם קופות החולים.

עו”ד טל נשרי ממשרד הבריאות הבהירה עוד כי המחירון שנקבע לא יחול על מערכת הבריאות הפרטית. עו”ד נשרי ביקשה להודות לכל הגורמים שהיו מעורבים בהכנת התקנות לרבות נציגי קופות החולים ואמרה: “יש חשיבות מאוד גדולה לתקנות האלו, כדי שהאזרחים יוכלו לממש את זכותם לקבלת המידע”.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן:
“מדובר בתיקון חברתי בהוזלה מהותית לטובת כלל מבוטחי קופות החולים. אין כל היגיון בתשלום מיותר בעבור שירות פשוט שהינו חלק בלתי נפרד מההליך הרפואי בקופת חולים. תודתי ליו?ר ועדת בריאות ורוחה ח”כ אלי אללוף שהשלים את המהלך עוד טרם פיזור הכנסת”

יו”ר הוועדה ח”כ אלאלוף בירך גם הוא לאחר אישור התקנות ואמר: “בשנים האחרונות ישנה מהפכה אמיתית בכל הנוגע לשירותים הדיגיטליים בקופות החולים. אני מברך את משרד הבריאות ואת נציגי הקופות על שיתוף הפעולה למען הציבור גם בתהליך זה.?

מנכ?ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף:
?זהו מהלך של צדק חברתי לטובת ציבור החולים.
אני שמח על שיתוף הפעולה שקיבלנו מכולם וההבנה שצריך לתקן את הסוגיה.?

בברכה,

אייל בסון
דובר משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה