משפחה

בטיחות ויעילות Dexlansoprazole בשחרור-מושהה בחולים עם דלקת ארוזיבית של הוושט (Dig Dis Sci)

במאמר שפורסם בכתב העת Digestive Diseases and Sciences מדווחים חוקרים כי הטיפול ב- Dexlansoprazole בשחרור-מושהה (דקסילנט) נמצא בטוח ויעיל לריפוי דלקת ארוזיבית של הוושט (Erosive Esophagitis) וכטיפול אחזקה לאחר החלמה של מצב זה במתבגרים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם GERD (Gastroesophageal Reflux Disease), תדירות תסמיני צרבת ודלקת ארוזיבית של הוושט עולה עם הגיל בילדים ומתבגרים. מעכב תעלות מימן, Dexlansoprazole, מאושר לריפוי דלקת ארוזיבית של הוושט בכל הדרגות, כטיפול אחזקה לאחר החלמה דלקת ארוזיבית של הוושט, להקלה על צרבת ולטיפול בתסמיני ריפלוקס בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה.

מטרת המחקר הנוכחי היה לבחון את הבטיחות והיעילות של קפסולת Dexlansoprazole בשחרור-מושהה לריפוי דלקת ארוזיבית של הוושט וכטיפול אחזקה לאחר החלמה במתבגרים. לצורך כך, החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, בשלב 2, שארך 36 שבועות וכלל 62 מתבגרים בגילאי 12-17 שנים עם הוכחה אנדוסקופית לדלקת ארוזיבית של הוושט.

חולים עם הוכחה להחלמה לאחר שמונה שבועות טיפול חולקו באקראי לטיפול ב- Dexlansoprazole במינון 30 מ”ג, פעם ביום, או פלסבו, לאורך 16 שבועות, כטיפול אחזקה. לאחר מכן, החוקרים המשיכו במעקב ללא-טיפול אחר החולים לאורך לפחות 12 שבועות. תוצאי הסיום העיקריים כללו אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי בלפחות 5% מהחולים בזמן הטיפול.

החוקרים מדווחים כי ב-88% מהחולים תועדה החלמה של הדלקת בוושט, כאשר 61% דיווחו על אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי: כאבי ראש (12.9%), כאב בחלל הפה והלוע (8.1%), שלשולים (6.5%) ודלקת של חלל האף והלוע (6.5%).

במהלך שלב האחזקה, החלמה נשמרה ב-82% מהחולים תחת טיפול ב- Dexlansoprazole, לעומת 58% מאלו בקבוצת הפלסבו. החוקרים מדווחים כי 72% מהמטופלים ב- Dexlansoprazole דיווחו על אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי, אשר כללו כאבי ראש (24%), כאבי בטן (12%), דלקת של חלל האף והלוע (12%), דלקת גרון (12%), דלקת סינוסים (12%), דלקת סמפונות (12%), זיהום בדרכי נשימה עליונות (8%) ונדודי שינה (8%). בקבוצת הפלסבו שיעור האירועים החריגים עמד על 61.5%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על בטיחות ויעילות Dexlansoprazole במקרים של דלקת ארוזיבית של הוושט במתבגרים וכטיפול אחזקה לאחר החלמה.

Dig Dis Sci. 2018 Nov 2

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה