משפחה

סטטינים ופיבראטים מפחיתים את הסיכון לרטינופתיה סוכרתית (Diabetes Obes Metab)

השימוש בתרופות ממשפחת פיבראטים, כולל Fenofibrate, וסטטינים, מביא להפחתת היארעות רטינופתיה סוכרתית בחולים עם סוכרת מסוג 2, אך גם מפחית את הצורך בטיפול בחולים שכבר פיתחו את הפגיעה העינית על-רקע סוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר עולם-אמיתי מיפן, שפורסמו במהדורת ספטמבר של כתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקרים קליניים, Fenofibrate וסטטינים הפחיתו את הצורך בטיפול תרופתי לרטינופתיה סוכרתית.כעת הם ביקשו לבחון אם טיפול בתרופות להפחתת שומנים בדם הפחית את הסיכון לרטינופתיה סוכרתית ואת הצורך בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 על-בסיס מאגר נתוני עולם אמיתי.

החוקרים השלימו מחקר תצפיתי על-בסיס תביעות רפואיות ארציות ממאגר JMDC (Japan Medical Data Center). הם זיהו 69,070 חולים עם סוכרת מסוג 2 בתחילת הדרך, מהם 5,687 חולים פיתחו רטינופתיה סוכרתית לאורך תקופה של שלוש שנים.

מהנתונים עולה כי טיפול בתרופות להפחתת רמות שומנים בדם לווה בסיכון מופחת להיארעות רטינופתיה סוכרתית (יחס סיכויים של 0.772). שימוש בתרופות להפחתת רמות שומנים בדם לווה עוד בהיארעות מופחתת של בצקת מקולארית סוכרתית, טיפול מכל סוג לרטינופתיה סוכרתית, טיפולי לייזר וניתוחי זגוגית בחולים עם רטינופתיה סוכרתית בתחילת הדרך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 ופרופילי סיכון שונים, השימוש בתרופות להפחתת רמות שומנים בדם הפחית את הסיכון לרטינופתיה סוכרתית וכך הפחית את הסיכון הכרוך בטיפולים לסיבוך עיני זה.

Diabetes Obes Metab. 2018;20:2351-2360

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה