משפחה

טיפול ב-Liraglutide (סאקסנדה) בטוח ויעיל בהפחתת משקל בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (ESC Heart Fail)

מנתונים בקרב חולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל ידוע כי כ-45% מהחולים סובלים מהשמנה. Liraglutide (סאקסנדה) מסייע בהפחתת משקל בחולים שמנים, כאשר התועלת של הטיפול בחולי אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל לא הייתה ידועה עד כה. מנתונים שפורסמו בכתב העת ESC Heart Failure עולה כי הטיפול ב-Liraglutide הינו תכשיר יעיל להפחתת משקל גם באוכלוסיית חולים זו.

במחקר Functional Impact of GLP-1 for Heart Failure Treatment חולקו באקראי 300 חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (מקטע פליטה של עד 40%). מדגם המחקר כלל חולים עם ובלי סוכרת ואשפוז לאחרונה בשל אי-ספיקת לב. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב-Liraglutide או פלסבו.

התוצא העיקרי בניתוח פוסט-הוק זה היה השינוי במשקל מתחילת המחקר ועד לביקור המחקר האחרון. החוקרים השלימו ניתוח “תחת-טיפול”, עם לפחות ביקור אחד במהלך המעקב תחת תרופת המחקר (123 חולים תחת Liraglutide ו-124 חולים בקבוצת פלסבו). הגיל החציוני של המשתתפים במחקר היה 61 שנים, 21% היו נשים ו-69% עם מדד NYHA של III-IV.חציון מקטע הפליטה של החולים עמד על 25%.

הטיפול ב-Liraglutide לווה בירידה משמעותית במשקל הגוף (0.45 ק”ג עם Liraglutide לעומת עלייה של  0.9 ק”ג בקבוצת הפלסבו, p=0.0367). הממצאים היו דומים לאחר תקנון רב-משתני.

הטיפול ב-Liraglutide לווה גם בירידה משמעותית ברמות טריגליצרידים בדם בהשוואה לפלצבו  (-33.1 מ”ג/ד”ל ברווח בר סמך של בין -60.7 ל-5.6- , p=0.019).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הטיפול.

ESC Heart Fail. 2018 Aug 17

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה