קדם רעלת היריון מלווה בשינויים במבנה ותפקוד הלב (J Am Coll Cardiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי לקדם רעלת היריון השפעות אקוטיות על הגיאומטריה והתפקוד של הלב. החוקרים מדווחים על הגדלת פרוזדור שמאלי, עליה במסת חדר שמאל, הפרעה בתפקוד דיאסטולי והפחתת מתח חדר ימין בנשים עם קדם רעלת היריון עם מאפיינים חמורים.

החוקרים השלימו מחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, שכלל 63 נשים עם קדם רעלת היריון עם מאפיינים חמורים ו-36 נשים הרות ששימשו כקבוצת ביקורת.

בקבוצת ההתערבות תועד לחץ סיסטולי גבוה יותר בחדר ימין (31 לעומת 22.5 מ”מ כספית) ומתח סיסטולי אורכי גלובאלי נמוך יותר בחדר ימין (19.6- לעומת 23.8-) בהשוואה לקבוצת הביקורת. באשר למדדי הצד השמאלי של הלב, החוקרים מדווחים על הבדלים ב-e’ velocity באזור המיטראלי (9.6 לעומת 11.6 ס”מ/שניה), יחס E/e’ במחיצה (10.8 לעומת 7.4), שטח גודל הפרוזדור השמאלי (20.1 לעומת 17.3 סמ”ר) ועובי דופן מחיצה ואחורי (חציון של 1.0 ס”מ לעומת 0.8 ס”מ ו-1.0 לעומת 0.8 ס”מ, בהתאמה).

עוד עולה מהנתונים כי בשמונה נשים (12.7%) עם קדם רעלת היריון עם מאפיינים חמורים תועדה הפרעה דיאסטולית בדרגה II ובשש נשים (9.5%) תועדה בצקת ריאות סביב הלידה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקרב נשים עם קדם רעלת היריון זוהו שינויים במבנה ותפקוד הלב, בהשוואה לנשים בריאות.

J Am Coll Cardiol. Published online June 25, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה