משפחה

פעילות גופנית תורמת לשיפור במספר והרכב חיידקי המעי באנשים רזים (Med Sci Sports Exerc )

ע”פ מחקר חדש מה-Med Sci Sports Exerc  לפעילות גופנית השפעה חיובית על הרכב חיידקי המעי שלנו .

במחקר השתתפו 32 גברים ונשים שלא נהגו להתעמל;  18 מהם היו במשקל תקין ו-14 מהם היו עם השמנת יתר. בתחילת המחקר בוצעה בדיקת רמת הכושר האירובי ונאספו מכולם דגימות צואה.

המשתתפים הונחו שלא לשנות את תזונתם הרגילה ולהתחיל בתרגילי כושר 3 פעמים בשבוע למשך 6 שבועות, כאשר רמת ומשך המאמץ של האימונים עלתה בהדרגה. בתום 6 שבועות נאספו מהמשתתפים שוב דגימות צואה, והמשתתפים התבקשו לחדול מהפעילות הגופנית למשך 6 שבועות שבסופם שוב נאספו מהם דגימות צואה.

החוקרים מדווחים כי נמצא שהרכב החיידקים במעי השתנה בעקבות הפעילות הגופנית, לרבות שינויים בפעילות של גנים חיידקיים כאשר חלק מהם החלו להתבטא בצורה חזקה יותר בעוד שבאחרים רמת הביטוי נחלשה. 

 בנוסף, חלו שינויים במספר הכולל של  חיידקי המעי של הנבדקים כאשר חל גידול במספר של סוגים מסוימים של חיידקים וקיטון בסוגים אחרים. 

 נרשמה במיוחד עלייה משמעותית במספר החיידקים שקשורים לייצור חומצות שומן קצרות שרשרת (SCFA), אשר עשויות לסייע בהפחתת דלקתיות במעי ובכל הגוף, ולהקטין את התנגודת לאינסולין , ובכך עשויות לסייע במניעת התפתחות סוכרת. 

החוקרים מדגישים כי השינויים החיוביים הללו בעקבות ביצוע הפעילות הגופנית נמצאו באופן משמעותי רק במעי של הנבדקים הרזים, בעוד שאצל הנבדקים עם השמנת היתר השינויים היו פחות משמעותיים.

בנוסף, נמצא כי כמעט כל השינויים החיוביים במספר והרכב חיידקי המעי לא נשארו לאחר התקופה של 6 השבועות שבהם הופסקה הפעילות הגופנית, ולמעשה, המיקרוביום של המשתתפים במחקר חזר לרמת הבסיס.

Med Sci Sports Exerc.2017 Nov 20.

לסקירת המחקר בניו יורק טיימס

לסקירה המחקר המתורגמת ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה