משפחה

בדיקת MRI מהירה מובילה לשיפור אבחנת סרטן שד בבדיקות סקר (מתוך הכנס השנתי מטעם RSNA)

פרוטוקולים מקוצרים לבדיקת MRI עשויים להביא לשיפור דרמטי באבחנת סרטן שד ולהוביל לאבחנה מוקדמת של הרבה יותר נשים, בפרט אלו עם ממאירויות הגדלות במהירות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, אשר הוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם RSNA (Radiological Society of North America).

ברקע למחקר, החוקרים מסבירים כי בדיקות ממוגרפיה מזהות גידולים הגדלים לאט, אך פחות מהימנות לזיהוי גידולים הגדלים במהירות. מסיבה זו, הם תומכים במאמצים לחיפוש אחר שיטות אבחנה טובות יותר.

במהלך הכנס הציגו החוקרים את נתוני מחקרם, הנמשך בימים אלו, במטרה לבחון את השימושיות של MRI מקוצר כבדיקת סקירה של 1,450 נשים עם רקמת שד צפופה, שהן בסיכון ממוצע לסרטן שד.

לדברי החוקרים, בעוד שבדיקת MRI טיפוסית אורכת כ-40 דקות ומספקת כמה מאות תמונות, בדיקת MRI מקוצרת אורכת כשלוש דקות עם זמן פענוח קצר יותר, תוך יצירת תמונה אחת לפני חומר ניגוד ותמונה אחת לאחר חומר ניגוד.

העידן החדש מתמקד במציאת מספר גידולים רב יותר, בשלב מוקדם יותר, ולאחר מכן לבחור בטיפולים ייעודיים שיהיו יעילים יותר.

במחקר מוקדם, הדיוק האבחנתי של בדיקת MRI שד מקוצרת הודגמה כדומה לזו של פרוטוקול אבחנה שארך 17 דקות. בנוסף, מאחר והנשים אובחנו באופן יעיל יותר, חלה עליה במקרי סרטן בהיקף של 18.2 ל-1,000 נבדקות.

במחקר עדכני יותר, חוקרים מצאו כי בדיקת סקר באמצעות MRI הובילה לשיפור האבחנה המוקדמת של סרטן שד בנשים בסיכון ממוצע לממאירות. כיום, ישנם כ-16 פרסומים המאשרים כי בדיקת MRI מקוצרת הינה האמצעי הטוב ביותר לזיהוי סרטן שד. עם זאת, לרוב מוסכם כי מדובר באמצעי הרבה יותר מדי יקר.

מתוך הכנס השנתי מטעם RSNA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה