משפחה

תעלומת אוטם עם עורקים כלילים ללא מחלה משמעותית. מה השלב הבא ובעיקר מתי?/מאת ד”ר יעקב גולדשטיין, האיגוד הקרדיולוגי

במטופלים עם חשד לאירוע כלילי חד ( ACS) וטרופונין חיובי, נמצאת תת קבוצה המונה בין 7% ל 15% מהם, בה לא מודגמת הצרות משמעותית בעורקים הכלילים.

הם גם לא חוו אירוע המפר איזון בין תצרוכת לכשר הספקת חמצן לשריר הלב, המכונה אוטם מטיפוס 2, לכן ההגדרה המומלצת כיום, באוכלוסיה מיוחדת זאת, לפי “Whats in a Name: Circulation 2017; 136: 1180-1182” , הינה – פגיעה מיוקרדילית עם עלית טרופונין אשר איננה קשורה לאיסכמיה מיוקרדילית, או לפי הגדרה קודמת MINOCA כלומר   MYOCARDIAL INFARCTION WITH NONOBSTRUCTED CORONARY ARTERIES.

כאן המקום של ביצוע בדיקת תהודה מגנטית של הלב ,CMR להגדיר אטיולוגיה מדויקת, לאור כושרה האבחוני המרבי, (ברמת אפיון רקמתי מיטבי בשלבים השונים לאחר הזרקת גדוליניום). החוקרים בניתוח נוכחי אשר בוצע במכון לב בבריסטול, אנגליה, אספו את כל הממצאים של 204 מטופלים עוקבים אשר הופנו ל CMR, עם אבחנה טרום בדיקה של MINOCA . 

המטרה במחקר, להעריך את האבחנה המדויקת, ואת ההשלכות לגבי שינוי גישה טיפולית אפשרית, בעקבות הבדיקה ובהתאם לתזמון ביצועה. הביצוע הוגדר שרירותית, כמוקדם אם בוצע בפחות משבועיים מהאירוע, או מאוחר, אם לאחר שבועיים, אך לא בצורת חלוקה אקראית.

להמשך הכתבה באתר האיגוד הקרדיולוגי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה