משפחה

מקומו של Osimertinib בטיפול בממאירות מסוג NSCLC עם מוטאציות EGFR (מתוך כנס ה-ESMO)

מתוצאות מחקר FLAURA בשלב 3, שהוצגו במהלך כנס ה-ESMO (European Society for Medical Oncology), עולה כי Osimertinib (טאגריסו) הוביל לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות בהשוואה לטיפול הסטנדרטי כיום בחולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) מתקדם עם מוטאציות EGFR כטיפול קו-ראשון. בהשוואה לטיפול הסטנדרטי, בחולים שטופלו ב- Osimertinib תועד סיכון נמוך ב-54% להתקדמות.

במסגרת המחקר נערכה השוואה בין Osimertinib ובין Gefitinib (אירסה) או Erlotinib (טרסיבה) בטיפול בחולים עם NSCLC מתקדם-מקומית או גרורתי, עם מוטאציות ב-EGFR. כל החולים לא קיבלו טיפול קודם והתאימו לטיפול קו-ראשון ב-TKI (Tyrosine Kinase Inhibitor). החולים המשיכו בטיפול המיועד עד התקדמות המחלה. חולים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי היו רשאים לחצות לטיפול בתווית-פתוחה ב- Osimertinib במקרה של התקדמות המחלה ועדות למוטאציית EGFRT790M.

מדגם המחקר כלל 556 חולים שחולקו באקראי ל- Osimertinib (279 חולים) או טיפול סטנדרטי (277 חולים). המאפיינים הבסיסיים היו דומים בין שתי הקבוצות. בלמעלה ממחצית מהחולים תועדה מחיקה של אקסון 19 (57% לעומת 56% עם טיפול סטנדרטי) ובשליש תועדה מוטאציית L858R (35% לעומת 32% עם טיפול סטנדרטי).

בעת הניתוח הנתונים ב-12 ביוני, 2017, החוקרים מצאו כי חציון הישרדות ללא-התקדמות בקרב מטופלים ב- Osimertinib עמד על 18.9 חודשים, בהשוואה ל-10.2 חודשים עם טיפול סטנדרטי.

בקרב חולים עם גרורות למערכת העצבים המרכזית (116 חולים), חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 15.2 חודשים לעומת 9.6 חודשים בחולים תחת Osimertinib לעומת טיפול סטנדרטי, בהתאמה. באשר לחולים ללא גרורות למערכת העצבים המרכזית (440 חולים), חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 19.1 חודשים לעומת 10.1 חודשים.

החוקרים מדווחים כי בעת התקדמות המחלה, 6% מהחולים שטופלו ב- Osimertinib ו-15% תחת טיפול סטנדרטי אובחנו עם גרורות למערכת העצבים המרכזית.

חציון משך ההישרדות טרם נקבע בשתי הקבוצות, אך בקרב אלו שטופלו ב- Osimertinib תועד סיכון נמוך ב-37% לתמותה או התקדמות מחלה.

שיעורי התגובה הכוללים היו גבוהים יותר מספרית בקרב מטופלים ב- Osimertinib (80% לעומת 76% עם טיפול סטנדרטי). חציון משך התגובה היה ארוך כמעט כפליים עם Osimertinib (17.2 לעומת 8.5 חודשים עם טיפול סטנדרטי).

אירועים חריגים תועדו ב-98% מהמטופלים בכל קבוצה. אירועים חריגים בדרגה 3/4 תועדו ב-34% מהחולים שטופלו ב- Osimertinib וב-45% מהמטופלים בטיפול סטנדרטי. שיעורי הפסקת הטיפול עקב אירועים חריגים היו דומים ועמדו על 13% עם Osimertinib ו-18% עם טיפול סטנדרטי.

מתוך כנס ה-ESMO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה