משפחה

WARM HANDOFFS – שיטה חדשה לשיפור העברת מחלקה בין מתמחים בסבב (Journal of General Internal Medicine)

מאת ד”ר אלינור מוסרי בריסקין

שיטת ה”העברה החמה”, בה המידע על מטופלים מועבר מהמתמחים היוצאים למתמחים הנכנסים לסבב במחלקה באופן אישי וליד מיטת החולה, שיפר את תחושת הביטחון של המתמחים ואת היכרותם עם מטופלי המחלקה. כך על פי ממצאים שפורסמו בJournal of General Internal Medicine באוגוסט 2017.

מטופלים באשפוז העוברים מטיפול צוות אחד לאחר בעת סיום רוטציה של מתמחים במחלקות בית החולים נתונים לסיכון של איחור באבחנה, נטילת בדיקות שלא לצורך ותוצאים בריאותיים שליליים עד כדי עליה בתמותה. עם זאת חסרות הנחיות מדויקות לביצוע ההעברה בצורה הטובה ביותר.

בתוכנית המדווחת כאן, יושמה שיטת “ההעברה חמה” (warm handoff) של המטופלים. החל מיולי 2015, מתמחים בפנימית שנה שניה ושלישית משלושה בתי חולים בניו יורק, נפגשו פנים אל מול פנים יום לפני החלפת הצוות במחלקות על מנת לדון ברקע הרפואי של כל מטופל, מהלך האשפוז שלו והמשך התוכניות לגביו. הכרת המטופלים הקשים יותר נעשתה סביב מיטתם. בהעברת המידע נעשה שימוש ברשימות (checklists) על מנת לעזור לרופאים להתמקד באלמנטים חשובים כמו סימפטומים חדשים, תוכנית לשחרור, בדיקה גופנית ובדיקה מנטלית. כל המתמחים עברו תדרוך של שעה לפני החלת הפרוטוקול.

הערכת הפרוטוקול בוצעה על ידי שאלון בן 8 שאלות אשר ניתן באפריל 2016 ומולא על ידי 60 מתוך 99 המתמחים. בנוסף נבחרו אקראית 6 מתמחים להתראיין. רוב המתמחים חשו כי השיטה החדשה משפרת את ההיכרות והנוחות שלהם עם המטופלים במחלקה. 85% מהמשיבים סברו כי הפרוטוקול החדש היה בטוח יותר עבור המטופלים (p<0.001) בהשוואה לטכניקה הישנה. 88% מהמתמחים הרגישו כי פרוטוקול זה היה כדאי למרות שהוסיף בין 30 ליותר מ-60 דקות ליום העבודה שלהם. המתמחים שהתראיינו ציינו את היתרון של ראיית ובדיקת המטופל באופן אישי במהלך ההעברה החמה, טרם הכניסה למחלקה. הם גם ציינו לטובה את האינטראקציה האישית עם המתמחים היוצאים.

החוקרים מסכמים כי לפרוטוקול ה”העברה החמה” פוטנציאל להפחית משמעותית את הסיכונים הטמונים בהחלפת הצוות המטפל במהלך התחלת וסיום רוטציות של מתמחים.

עם זאת הם מסייגים את המחקר בשל מגבלותיו הוא בוצע על מספר לא גדול של מתמחים, לא היה פיקוח על ביצוע ההעברה החמה, המחקר רטרוספקטיבי מבחינת ניתוח התוצאות, וכן היעדר התייחסות לתוצאים הבריאותיים של המטופלים, הם אשר למעשה עומדים במרכז מטרת הפרוטוקול החדש.

Warm Handoffs: a Novel Strategy to Improve End-of-Rotation Care Transitions. J Gen Intern Med, 14 August 2017.לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה