משפחה

ההשפעה של איזון אינטנסיבי של לחץ הדם על היפרטרופיה של חדר שמאל בחולים עם יתר לחץ דם (Circulation)

בקרב חולים עם יתר לחץ דם וללא סוכרת, איזון אינטנסיבי של לחץ הדם ליעד לחץ דם סיסטולי של מתחת ל-120 מ”מ כספית, בהשוואה לאיזון סטנדרטי של לחץ הדם ליעד לחץ דם סיסטולי של מתחת ל-140 מ”מ כספית, הוביל לשיעור נמוך יותר של התפתחות היפרטרופיה של חדר שמאל ושיעור גבוה יותר של נסיגה בהיפרטרופיה קיימת של החדר השמאלי, כך עולה מתוצאות מחקר SPRINT, שפורסמו בכתב העת Circulation.

הסקירה כללה 8,164 משתתפים, בגיל ממוצע של 67.9 שנים, עם יתר לחץ דם וללא סוכרת ממחקר SPRINT: 4,086 חולים חולקו באקראי לטיפול אינטנסיבי לאיזון לחץ הדם ו-4,078 חולקו לטיפול סטנדרטי. התקדמות ונסיגה של היפרטרופיה של חדר שמאל הוגדרו לפי קריטריוני Cornell על-בסיס בדיקת אק”ג דו-שנתית, במהלך חציון מעקב של 3.81 שנים.

בקרב המשתתפים במחקר SPRINT ללא היפרטרופיה של חדר שמאל בתחילת המחקר (7,559 חולים), טיפול אינטנסיבי לאיזון לחץ הדם לווה בירידה של 46% בסיכון להתפתחות היפרטרופיה של חדר שמאל. בדומה, בקרב אלו עם היפרטרופיה קיימת של חדר שמאל בתחילת המחקר (605 חולים), באלו בקבוצת טיפול אינטנסיבי תועד סיכוי גבוה ב-66% לנסיגה/שיפור בהיפרטרופיה.

תקנון להיפרטרופיה של חדר שמאל כמשתנה תלוי-זמן לא פגע משמעותית בהשפעת טיפול אינטנסיבי לאיזון לחץ הדם על אירועים קרדיווסקולאריים.

החוקרים מציינים כי ההשפעה החיובית של איזון אינטנסיבי של לחץ הדם על היפרטרופיה של חדר שמאל לא סיפקה הסבר מספק לירידה באירועים קרדיווסקולאריים על-רקע איזון אינטנסיבי של לחץ הדם במחקר SPRINT.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה