משפחה

בריאות לבבית טובה בגיל צעיר מלווה בתוחלת חיים ארוכה יותר (Circulation)

בחולים עם תפקוד טוב יותר של הלב וכלי דם בבגרות צעירה ובגיל העמידה תוחלת חיים ארוכה יותר והם שורדים זמן ארוך יותר עם כל סוגי המחלות הכרוניות, לצד חסכון בהוצאות רפואיות והפחתת עלויות ביטוח רפואי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Circulation.

החוקרים בחנו את הנתונים מפרויקט Chicago Heart Association Detection Project, מחקר בן 40 שנים שגייס משתתפים בגילאי 18 שנים ומעלה בין השנים 1967-1973. במחקר הנוכחי התמקדו החוקרים ב-25,800 משתתפים שהגיעו לגיל 65 שנים עד שנת 2010 ומהווים 65% מכלל המדגם המקורי.

החוקרים בחנו את הבריאות הקרדיווסקולארית בגיל צעיר, תוך סיווג המשתתפים לקבוצות לפי גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, דוגמת יתר לחץ דם, רמות כולסטרול גבוהות או מדד מסת גוף גבוה ונוכחות סוכרת או עישון פעיל. ב-6% מהמשתתפים לא תועדו גורמי סיכון בבגרות מוקדמת ובגיל העמידה, ב-19% תועדה לפחות גורם מנבא שלילי אחד, ב-40% תועד גורם סיכון אחד וב-35% תועדו לפחות שני גורמי סיכון.

משתתפים ללא גורמי סיכון הוגדרו כבעלי פרופיל חיובי ומצב בריאותי טוב. אלו עם גורם סיכון אחד ומעלה סווגו כמצב בריאותי פחות ופחות טוב. החוקרים בחנו עוד תביעות למדיקייר לטיפולים הקשורים במצבים האמורים.

מהנתונים עלה כי בחולים בריאים מבחינת הלב וכלי דם בגיל צעיר יותר, תוחלת החיים הייתה ארוכה בארבע שנים, הם שרדו כחמש שנים יותר לפני התפתחות מחלות כרוניות דוגמת סרטן או אי-ספיקת לב וסבלו 22% פחות זמן מקשישים עם מחלות כרוניות ממחלות כרוניות, בהשוואה לאלו עם שני גורמי סיכון ומעלה בגיל צעיר. עוד תועד בקבוצה זו חסכון של כ-18,000 דולרים בהוצאות רפואיות.

החוקרים מתכננים להשלים מחקר נוסף להערכת מדדים נוספים העשויים להשפיע על המצב הבריאות מגיל העמידה לגיל מבוגר, דוגמת מצב סוציו-אקונומי וביטוח רפואי.

Circulation 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה