משפחה

רמות hs-Troponin מסייעות בזיהוי מחלה תת-קלינית ומנבאות אי-ספיקת לב (Circulation)

רמות hs-cTnT (High Sensitivity Troponin T) מוגברות בגיל העמידה עשויות לשמש כסמן למחלת לב תת-קלינית ולנבא קרדיומיופתיה, אירועים קרדיווסקולאריים ואי-ספיקת לב, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם במהלך חודש פברואר בכתב העת Circulation.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 6,814 גברים ונשים בגילאי 45-84 שנים, שלקחו חלק במחקר MESA (Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis), שנערך בין יולי 2000 ועד ספטמבר 2002.

החוקרים כללו משתתפים משישה מרכזים בארצות הברית. המשתתפים השלימו הערכה מקיפה ובדיקות מעבדה בחמש בדיקות נפרדות. במסגרת המחקר הנוכחי, החוקרים כללו משתתפים עם בדיקת CMR (Cardiovascular Magnetic Resonance) בבדיקה הראשונה והחמישית ונותרו ללא מחלה קרדיווסקולארית גלויה קלינית.

החוקרים זיהו 2,831 משתתפים עם בדיקת CMR בבדיקה הראשונה והחמישית עם נתוני hs-cTnT זמינים וללא עדות למחלת לב כלילית או אי-ספיקת לב. מבין אלו, ב-668 חולים (23.5%) תועדה עליה של מעל 12% במסת חדר שמאל, ב-387 חולים (13.7%) תועדה עליה של מעל 8% בנפח סוף-דיאסטולי וב-570 חולים (20.1%) תועדה ירידה של מעל 10% במקטע הפליטה.

במשתתפים עם רמות hs-cTnT הגבוהות ביותר, לאחר תקנון, תועדה שכיחות גבוהה יותר של חולים בקטגוריות עליה במסת חדר שמאל (יחס סיכויים של 1.5) ועליה בנפח סוף דיאסטולי, אך לא בקטגוריית ירידה במקטע הפליטה.

החוקרים עקבו אחר המשתתפים עם בדיקות CMR ומדידות hs-cTnT בתחילת המחקר למשך חציון של 12 שנים, במהלכן תועדו 177 אירועי אי-ספיקת לב, 234 אירועי מחלת לב כלילית ו-41 מקרי תמותה קרדיווסקולארית. הממצאים הצביעו על קשר בין רמות hs-cTnT גבוהות יותר באופן פרוגרסיבי ובין סיכון גדול יותר לכל אירוע.

באופן ספציפי לאי-ספיקת לב, הם מצאו כי יחס הסיכון המתוקן במשתתפים בקטגוריה הגבוהה ביותר של hs-cTnT, בהשוואה לאלו עם רמות נמוכות מסף המדידה, עמד על 14.13, שנותר גבוה יותר משמעותית לאחר תקנון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי רמות hs-cTnT עשויות לסייע בזיהוי פנוטיפ ביוכימי מוקדם של אלו המיועדים לפתח מחלת לב מבנית ובסופו של דבר תסמינים ותמותה.

Circulation 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה