משפחה

השפעה חיובית ממושכת של Secukinumab בחולים עם Ankylosing Spondylitis (מתוך Ann Rheum Dis)

מתוצאות מחקר MEASURE 1 עולה כי טיפול ב- Secukinumab(קוסנטיקס) מביא לשיפור קליני והדמייתי בחולים עם Ankylosing Spondylitis (AS) לאורך שנתיים של טיפול, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהלך חודש דצמבר בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Secukinumab הינו נוגדן הומאני חד-שבטי, המכוון כנגד Interleukin-17A. 

בקרב חולים שנותרו תחת Secukinumab לאורך 104 שבועות, שיעורי ASAS20 (Assessment of SpondyloArthritis International Society 20) ו-ASAS40 עמדו על 73.7% ו-55.7%, בהתאמה, בקרב חולים שטופלו ב- Secukinumab במינון 150 מ”ג ו-68.0% ו-48.5% בקרב מטופלים במינון 75 מ”ג.

שיעורי התגובה היו גבוהים יותר בחולים שלא טופלו קודם לכן במעכבי TNF, בהשוואה לאלו עם תגובה לא-מספקת או אלו שהפסיקו את הטיפול במעכבי TNF מסיבות הנוגעות לבטיחות או סבילות הטיפול, אם כי בשתי הקבוצות תועד שיפור משמעותי.

החוקרים מדווחים על שיפור במדדי BASDAI (Bath Ankylosing Spondylitis Disease Activity Index) ובכל תוצאי הסיום המשניים האחרים לאחר 104 שבועות.  עוד זוהה שיפור ממושך במדדי Stoke Ankylosing Spondylitis Spine Score לאחר 104 שבועות, כאשר בלמעלה מ-80% מהחולים לא תועדה התקדמות רדיוגרפית בעמוד השדרה.

מקרים של הפסקת טיפול ב- Secukinumab עקב אירועים חריגים לא היו נפוצים וההיארעות של תופעות לוואי חמורות הייתה נמוכה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים מבוקרים וארוכי-טווח במטרה לבחון אם Secukinumab מעכב התקדמות ביטויים מבניים של Ankylosing Spondylitis.

Ann Rheum Dis 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה