הערכת הסיכון לדימום לאחר PCI בחולי סוכרת תחת טיפול נוגד-טסיות כפול (Am Heart J. )

במאמר שפורסם בכתב העת American Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי מבין החולים לאחר PCI (Percutaneous Coronary Intervention), בחולי סוכרת סיכון נמוך יותר לדימום תחת טיפול נוגד-טסיות כפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולי סוכרת שיעורים גבוהים יותר של היצרות חוזרת בתומכן ותועלת רבה יותר לשימוש בתומכנים מצופי-תרופה בעת PCI, המחייבים טיפול נוגד-טסיות כפול לתקופה ארוכה יותר. בעוד שטיפול נוגד-טסיות כפול מפחית את הסיכון לאירועים איסכמיים לאחר PCI, הטיפול גם מלווה בעליה בסיכון לדימומים.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את אירועי דמם במהלך שנה אחת לאחר PCI בחולים עם וללא סוכרת. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין סוכרת ובין דימומים במהלך המעקב.

מבין 2,334 חולים לאחר PCI מ-10 בתי חולים בארצות הברית (גיל ממוצע של 64 שנים, 54% עם תסמונת כלילית חדה), 32.6% אובחנו עם סוכרת. מניתוח לא-מתוקן עלה כי בחולי סוכרת שיעור אירועי דמם נמוך יותר במהלך השנה שלאחר PCI ( BARC=1– 78.0% לעומת 87.7% ; BARC2 4.3% לעומת 5.3%). לאחר תקנון, בחולים עם סוכרת לעומת אלו ללא סוכרת תועד סיכון נמוך יותר לדימום במהלך המעקב (סיכון יחסי של 0.89). סיכון מופחת זה לאירועי דמם נותר לאחר הסרת שפשופים מהגדרת תוצא הסיום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מאחר ובחולי סוכרת התועלת הגדולה ביותר לשימוש בתומכנים מצופי-תרופה, הדורשים טיפול נוגד-טסיות כפול לתקופה ממושכת יותר, לממצאים חשיבות רבה בכל הנוגע למאזן סיכון-תועלת בגישה הטיפולית.

Am Heart J. 2016;182(12):111-118

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה