משפחה

חולים רבים עם פרפור פרוזדורים מפסיקים את הטיפול בקומדין בתוך שנה (JAMA Cardiol)

במאמר שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת JAMA Cardiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי חלק גדול מהחולים עם פרפור פרוזדורים מפסיקים את הטיפול בקומדין בתוך שנה, בעיקר חולים לאחר היפוך קצב חשמלי או אבלציה באמצעות גלי קול.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות מדגם אקראי שכלל 734 חולים שהחלו טיפול בקומדין בשל פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלת מסתם, בין אוגוסט 2011 ועד דצמבר 2013 בשישה מרכזים. המעקב נמשך עד יוני 2015.

מהנתונים עלה כי 270 חולים (36.7%) הפסיקו את הטיפול בקומדין בתוך שנה אחת. מקרים אלו כללו 118 מבין 218 חולים (54.1%) לאחר היפוך קצב חשמלי או אבלציה באמצעות גלי קול ו-152 מבין 516 חולים (29.5%) ללא טיפול זה.

מעבר להיפוך חשמלי או אבלציה באמצעות גלי קול, גורמים מנבאים נוספים להפסקת טיפול בקומדין כללו מדד CHA2DS2-VASc נמוך יותר וזמן מועט יותר בטווח התרפואיטי במהלך השנה הראשונה (ממוצע של 51.2% לעומת 65.5%).

החוקרים כותבים כי למרות שההנחיות ממליצות על 4-8 שבועות טיפול נוגד-קרישה לאחר היפוך קצב חשמלי, אין נתונים רבים בספרות אודות המשך הטיפול.

החוקרים מציינים כי המחקר שלהם התמקד בחולים שטופלו בקומדין ולא ידוע אם דפוס דומה אופייני גם לנוגדי-קרישה פומיים חדשים או אם ישנו הבדל בדפוס הטיפול במקרים אלו.

JAMA Cardiol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה