משפחה

האגודה לזכויות החולה בישראל בתגובה לדו”ח משה”ב על פערים במערכת הבריאות: יש לקדם הצעת החוק של חה”כ מרגי, והגדלת מס’ מיטות האשפוז

המשך לפרסום דו”ח משרד הבריאות על פערים במערכת הבריאות, להלן תגובתו שלשמוליק בן יעקב, יו”ר האגודה לזכויות החולה בישראל:

“כפי שהדו”ח מראה, יש בישראל בעיה חריפה של הבדלים בין המרכז לפריפריה בכל הקשור לתחום הבריאות.

חשוב לזכור שהפערים הללו מתחילים בדברים הכי קטנים העובדה שביישובים מרוחקים יש נגישות פחותה לשירותי קופות החולים עבור מבוטחים, מה שמחייב אנשים לנסוע רחוק עבור קבלת הטיפול לו הם נזקקים.

 לשם כך אנחנו מצפים מאוד לדיון שיתקיים ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים עלהצעת החוק שיזם חה”כ יעקב מרגי בשיתוף האגודה לזכויות החולה, במטרה להציע תיקון שיאפשר למבוטחי קופות חולים שאין ביישובם מרפאה של קופת החולים שאליה הם שייכים, את קבלת כל השירותים הרפואיים הכלולים בסל שירותי הבריאות הניתנים בקופת החולים הקיימת.

חשוב מאוד גם לציין את סוגיית מיטות האשפוז: כפי שמפורסם בדו”ח, בישראל ממוצע המיטות לאלף נפש הוא הנמוך מבין המדינות המערביות ונמצא בירידה כבר 20 שנה.

הבעיה החמורה היא שלא עושים מספיק על מנת לשפר את המצב: בהצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו 2018 שהוגשה באוקטובר השנה דובר על תוספת של 200 מיטות כלליות בממוצע שנתי, מספר נמוך בהרבה ממה שנדרש אפילו בשביל לשמור על המצב הקיים עד שנת 2020 לא כל שכן לשפר אותו.

 ישראל היא מדינה עם רמת רפואה מצוינת, אך על משרד הבריאות לעשות את כל האפשרי על מנת לדאוג שמה שמקבלים החולים יהיה  מצוין גם הוא וקוראים למשרד הבריאות לוודא שהתוספת המיטות שאושרה תגיע לפריפריה.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה