יעילות ובטיחות Mirabegron בחולים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן (Low Urin Tract Symptoms)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Lower Urinary Tract Symptoms, עולה כי Mirabegron (בטמיגה) הינו טיפול יעיל ונסבל היטב בחולים עם יפנים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לאסוף נתונים מציאותיים אודות חולים יפנים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן שהחלו טיפול ב- Mirabegron. הם בחנו את דפוסי המרשם, אירועים חריגים ויעילות הטיפול.

לאחר 12 שבועות טיפול ב- Mirabegronבחנו רופאים את היארעות אירועים חריגים ויעילות הטיפול. נפח שארית שתן נבחן וכן הושלם מדד OABSS (Overactive Bladder Symptom Score) ו-IPSS QoL (International Prostate Symptom Score-Quality of Life) בתחילת המחקר ולאחר 12 שבועות.

מבין 9,795 חולים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן (46.8% גברים, 80.8% בגילאי 65 שנים ומעלה), 71.7% סבלו ממחלה נלווית (בעיקר הגדלה שפירה של הערמונית, יתר לחץ דם וסוכרת) ו-53.4% דיווחו על טיפול תרופתי נוסף (27.8% נטלו חסמי אלפא ו-6.3% נטלו אנטי-כולינרגים).

שיעורי היארעות אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי עמדו על 6.07%, כולל עצירות (0.97%), צמא (0.47%) ודיסאוריה (0.44%). שיעור אירועים חריגים חמורים עמד על 0.21%, עם שיעור אירועים חריגים קרדיווסקולאריים של 0.48% ושיעור אירועי אצירת שתן של 0.31%. שיעורי ההיארעות של כלל אירועים חריגים בחולים עם מחלה קרדיווסקולארית ברקע עמדו על 10.09%. לאחר 12 שבועות טיפול, רופאים העריכו כי Mirabegron היה יעיל ב-80.7% מהמטופלים, ב-63.6% מהחולים תועד השינוי המינימאלי בעל חשיבות קלינית של 3 נקודות מתחילת המחקר במדד OABSS  עם ירידה משמעותית במדד IPSS-QoL מתחילת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בסבילות ויעילות של Mirabegron בטיפול בחולים יפנים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן.

Low Urin Tract Symptoms. 2016 Nov 17

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה