משפחה

סיבוכים ריאתיים לאחר ניתוח מלווים בעליה בשיעורי התמותה (JAMA Surg)

סיבוכים ריאתיים לאחר ניתוח, בין אם בדרגה קלה או חמורה, מלווים בעליה משמעותית בסיכון לתמותה מוקדמת, אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ואשפוז ממושך ביחידת טיפול נמרץ ובבית החולים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Surgery.

החוקרים אספו נתונים אודות 1,202 חולים עם מחלה מערכתית חמורה (מדד ASA של 3), שהתייצגו לניתוח שאינו ניתוח לב-חזה ונדרשו להרדמה כללית במשך לפחות שעתיים עם הנשמה מכאנית. המשתתפים השלימו פרוצדורות בטניות, אורתופדיות ונוירולוגיות.

סיבוך נשימתי לאחר ניתוח תועד בשליש מהמשתתפים, כולל צורך בטיפול ממושך בחמצן דרך קנולה נזאלית ב-19.6% מהמקרים ותמט ריאה ב-17.1% מהחולים.

בחולים עם לפחות סיבוך נשימתי אחד לאחר-ניתוח, גם במקרים בדרגה קלה, תועדה עליה משמעותית בתמותה מוקדמת לאחר-ניתוח, אשפוז ליחידת טיפול נמרץ ומשך אשפוז בבית החולים או ביחידת טיפול נמרץ. בחולים אלו תועדו מספר גורמי סיכון בלתי-הפיכים הם היו מבוגרים יותר משמעותית, עם שכיחות גבוהה יותר משמעותית של יתר לחץ דם, ממאירות ומחלת ריאות חסימתית כרונית וכן שכיחות גבוהה יותר של פרוצדורות דחופות או ניתוחי בטן/אגן.

יתרה מזאת, בחולים אלו תועדה שכיחות גבוהה יותר של גורמי סיכון הפיכים, כולל חמצון לפני-ניתוח, אובדן דם ומשך הרדמה.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי גם התייחסות לסיבוך נשימתי בדרגה קלה עשויה להביא לשיפור התוצאות לאחר ניתוח. הם זיהו מספר נושאים אותם ירצו לבחון במחקרים נוספים.

JAMA Surg 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה