משפחה

השוואת איזון גליקמי עם שישה ימי טיפול במשאבת אינסולין עם Lispro מול Aspart בחולי סוכרת מסוג 1 (מתוך J Diabetes)


במאמר שפורסם בשנת 2015 בכתב העת Journal of Diabetes דיווחו חוקרים על מחקר להשוואת ממוצע מדידות סוכר עצמיות לאחר שישה ימי טיפול רציף במשאבת אינסולין עם רזרבואר, המכילה Insulin Lispro (הומלוג) או Insulin Aspart (נובורפיד). מהנתונים עלה כי בעוד שממוצע מדידות הסוכר ביום השישי עם Lispro לא ענה על הגדרת העדר-נחיתות, ממוצע מדידות הסוכר היומי בכללותו לא היה שונה, עם שיעור נמוך יותר של אירועי היפוגליקמיה תחת טיפול זה.

החוקרים השלימו שני מחקרים אקראיים בני 24 שבועות, שכללו חולים עם סוכרת מסוג 1, שטופלו במשאבת אינסולין במשך לפחות שישה חודשים, עם מינון אינסולין יומי ממוצע היכול לשמש כמאגר למשך שישה ימים. המחקר הראשון היה בתווית-פתוחה, כלל שישה רצפים, שלושה-טיפולים, שלוש-תקופות, עם חציה בין הקבוצות. המחקר השני היה כפל-סמיות וכלל שני רצפים, שני-טיפולים, שתי תקופות, עם חציה בין הקבוצות. תוצא היעילות העיקרי היה ממוצע מדידות סוכר ביום השישי, פרופיל מדידות סוכר עצמיות שכלל שבע נקודות בזמן טיפול ב-Insulin Lispro ו-Insulin Aspart. עוד נבחנו במסגרת המחקרים גם מדדי בטיחות הטיפולים.

החוקרים מדווחים כי הטיפול ב-Insulin Lispro לא הצליח לענות על הגדרות העדר-נחיתות (מדידות סוכר עצמיות; גבולות = 10.8 מ”ג/ד”ל) לעומת Insulin Aspart ביום השישי לשימוש במשאבה בשני המחקרים (הבדל ממוצע ריבועים פחותים: מחקר 1 = 8.64 מ”ג/ד”ל; מחקר 2 = 6.49 מ”ג/ד”ל). העדר-נחיתות הודגמה בממוצע מדידות סוכר יומיות באופן כולל במהלך הימים 1-6 לטיפול בכל אחת מתקופות הטיפול. בתקופת הטיפול ב-Insulin Lispro, המשתתפים דיווחו על שיעור נמוך יותר של מקרי היפוגליקמיה מתועדים וכלל מקרי היפוגליקמיה ב-30 ימים, עם שיעור גבוה יותר של אירועי היפרגליקמיה לא-מוסברים בהשוואה לתקופת הטיפול ב-Insulin Aspart.

החוקרים מציינים כל ארבעת אירועי DKA (Diabetic Ketoacidosis) שתועדו במחקר זוהו במהלך טיפול ב-Insulin Lispro, ללא אירועים בזמן טיפול ב-Insulin Aspart. עם זאת, הם מוסיפים הסתייגות בנוגע לפירוש ממצאים אלו לאור מספק המקרים הקטן, אירועים שתוארו בנסיבות קיצוניות, העדר נתונים מספקים ואבחנה שהתבססה על דיווח הרופא. לפיכך, קבעו כי לא ניתן לייחס אירועים אלו ישירות לטיפול ב-Insulin Lispro.

J Diabetes. 2015 Mar;7(2):270-8

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה