משפחה

פעילות גופנית מתונה מספיקה להפחתת סיכון לתמותה בנשים (Am J Prev Med)

הליכה פעילות גופנית

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Preventive Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי גם פעילות גופנית קלה בהיקף סביר, המבוצעת לאורך היממה, מלווה בהפחתת הסיכון לתמותה מכל-סיבה בקרב נשים. בגברים תועד סיכון מופחת בעקבות פעילות גופנית מתונה עד מאומצת אך לא עם פעילות גופנית קלה בלבד.

החוקרים התבססו על מדי האצה להערכת היקף הפעילות הגופנית בקרב 5,562 מבוגרים, לאורך 4-7 ימים. המבוגרים לקחו חלק בסקר NAHNES בשנים 2003-2006, כאשר בתחילת הדרך הגיל הממוצע עמד על 48.4 שנים, עם מעקב ממוצע של 6.7 שנים.

החוקרים סיווגו את המשתתפים לרבעונים על-בסיס היקף פעילות גופנית קלה יומית והיקף פעילות גופנית מתונה-עד-מאומצת. הרבעון הראשון כלל 10-157 דקות פעילות גופנית קלה ביום ועד 3.1 דקות יומיות של פעילות מתונה-עד-מאומצת. היקף פעילות גופנית בהיקף בינוני עד גבוה נע בין 157.1-423.4 דקות ביום של פעילות גופנית קלה ו-3.2-343.8 דקות יומיות של פעילות גופנית בדרגה מתונה-עד-מאומצת.

לאחר תקנון לגיל, מין, גזע, מצב סוציואקונומי, תזונה, עישון וצריכת אלכוהול, הם מצאו כי בנשים עם פעילות גופנית קלה בדרגה מתונה-עד-גבוהה נרשם סיכון נמוך ב-42% לתמותה מכל-סיבה, בהשוואה לאלו בקבוצת פעילות גופנית בהיקף קטן. בנוסף, בנשים עם פעילות גופנית בדרגה מתונה-עד-מאומצת ברבעון בינוני עד גבוה תועד סיכון נמוך ב-56% לתמותה מכל-סיבה.

לאחר מכן החוקרים השוו נשים עם משלבים שונים של רמת פעילות עם נשים עם פעילות גופנית קלה ופעילות גופנית מתונה-עד-מאומצת בהיקף קטן בלבד. הם מצאו כי תוספת כמות מתונה בלבד של פעילות גופנית מתונה-עד-מאומצת לוותה בתועלת הרבה ביותר: ירידה של 84% בסיכון לתמותה באלו ברבעון התחתון של פעילות גופנית קלה וירידה של 83% עם היקף בינוני-עד-גבוה של פעילות גופנית קלה.

גם בנשים עם רמת פעילות גופנית מתונה-עד-מאומצת מעטה תועד סיכון נמוך ב-56% לתמותה במידה והיקף הפעילות הגופנית הקלה היה בינוני-עד-גבוה.

בגברים לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בתמותה מכל-סיבה עם פעילות גופנית נמוכה. החוקרים זיהו ירידה של 61% בסיכוי לתמותה מכל-סיבה עם פעילות גופנית מתונה-עד-מאומצת בהיקף בינוני עד גבוה, אך באלו עם פעילות מתונה-עד-מאומצת בהיקף קטן לא תועדה ירידה נוספת בסיכון לתמותה עם רמות גבוהות של פעילות גופנית קלה.

Am J Prev Med. Published online November 2, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה