משפחה

סיכון מוגבר לאוטם לבבי עם מעכבי ארומטז בהשוואה לטמוקסיפן (Eur J Cancer)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש נובמבר בכתב העת European Journal of Cancer עולה כי טיפול במעכבי ארומטז כנגד סרטן שד עשוי להוביל לעליה בסיכון לאוטם שריר הלב, בהשוואה לטיפול בטמוקסיפן. החוקרים מקנדה מדווחים על עליה של פי שתיים בסיכון לאוטם לבבי עם מעכבי ארומטאז, בהשוואה לטמוקסיפן.

המחקר התצפיתי כלל נשים מעל גיל 55 שנים עם אבחנה של סרטן שד בשלב IIII בין השנים 2005-2010. הנשים טופלו בטמוקסיפן או מעכבי ארומטז והיו במעקב עד מרץ 2012. התוצא העיקרי של המחקר היה אשפוז בשל אוטם שריר הלב.  החוקרים השלימו גם ניצוח לפי תתי-קבוצות שכלל נשים בגילאי 66 שנים ומעלה, אלו עם היסטוריה של מחלת לב איסכמית וקבוצת סיכון מופחת מתחת לגיל 74 שנים עם סרטן שד בשלב III וללא היסטוריה של מחלת לב איסכמית.

מדגם המחקר כלל 7,409 נשים שטופלו במעכבי ארומטז ו-1,941 נשים שטופלו בטמוקסיפן (גיל חציוני של 71 שנים לעומת 74 שנים, בהתאמה). שכיחות מחלת לב איסכמית הייתה דומה בתחילת המחקר (17% לעומת 16.9%). במהלך מעקב ממוצע של 1,184 ימים תועדו 123 אשפוזים בשל אוטם שריר הלב; הסיכון לסיבה ספציפית היה גבוה יותר עם מעכבי ארומטז (יחס סיכון של 2.02). החוקרים זיהו דפוסים דומים בניתוח לפי תתי-קבוצות ולאחר תקנון למודלי סיכון ספציפיים שונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מעכבי ארומטז מלווים בסיכון מוגבר לאוטם לבבי בהשוואה לטמוקסיפן. הם קוראים לרופאים לקחת בחשבון סיכון זה בטיפול בנשים אלו.

Eur J Cancer. 2016;68:11-21

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה