משפחה

הערכת תוצאות משלב מעכבי SGLT2 עם אינסולין לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש להערכת משלב מעכבי SGLT2 (Sodium-Glucose Co-Transporter) עם אינסולין בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2, מהם עולה כי המשלב מוביל לשיפור איזון גליקמי והפחתת משקל, לצד עליה בתופעות לוואי אופייניות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאור תוצאות לא-עקביות באשר לתוצאות תוספת מעכבי SGLT2 לטיפול באינסולין בחולים עם סוכרת מסוג 2, הם בחרו להשלים מטה-אנליזה להערכת הבטיחות והיעילות של משלב זה, תוך חיפוש במאגרי PubMed, Embase, CENTRAL ו-ClinicalTrials.gov.

הסקירה כללה שבעה מחקרים מבוקרי-פלסבו, שכללו 4,235 משתתפים.

בהשוואה לפלסבו, הטיפול במעכבי SGLT2 לווה בירידה ממוצעת של 0.56% בריכוז המוגלובין מסוכרר, ירידה של 17 מ”ג/ד”ל בריכוז סוכר בדם בצום, ירידה של 2.63 ק”ג במשקל הגוף וירידה של 8.79 יחידות אינסולין. עם זאת, הסיכון לתופעות לוואי עלה ב-36%, עם עליה של 29% בשיעור זיהומים בדרכי השתן ועליה של 357% במקרים של זיהום גניטאלי.

החוקרים לא זיהו עליה משמעותית בסיכון לכלל האירועים החריגים (יחס סיכון של 1.00), אירועים חריגים חמורים (יחס סיכון של 0.90), אירועים חריגים שהובילו להפסקת הטיפול (יחס סיכון של 1.16), אירועי היפוגליקמיה (יחס סיכון של 1.07) או אירועי היפוגליקמיה חמורים (יחס סיכון של 1.24). לא תועדו מקרים של חמצת סוכרתית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את סוג ומינון המשלב התרופתי האופטימאלי.

Diabetes, Obesity and Metabolism, 29 September, 2016

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה