הערכת תוצאות משלב Tofacitinib ו-DMARD בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית פעילה (Arthritis Care Res)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care & Research עולה כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית פעילה המטופלים ב- Tofacitinib(קסלג’אנז) עם DMARD (Disease Modifying Anti-Rheumatic Drugs) תועד שיפור משמעותי, ממושך ובעל חשיבות קלינית בתוצאים המדווחים ע”י החולים, בהשוואה למטופלים בפלסבו.

מדובר במחקר אקראי-מבוקר, בן 12 חודשים, בשלב 3, שכלל 795 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית פעילה ותגובה לא-מספקת לטיפול קודם בלפחות DMARD ביולוגי אחד. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Tofacitinib במינון 5 מ”ג, פעמיים ביום, Tofacitinib במינון 10 מ”ג, פעמיים ביום, פלסבו, עם התקדמות ל-5 מ”ג, פעמיים ביום, או פלסבו והתקדמות ל-10 מ”ג, פעמיים ביום, בשילוב עם טיפול יציב קודם ב-DMARD. תוצאים עליהם דיווחו החולים כללו את מדד PtGA (Patient Global Assessment of Arthritis), מדדי כאב (Patient Assessment of Arthritis Pain), תפקוד גופני (Health Assessment Questionnaire Disability Index), איכות חיים בריאותית (Short-Form 36), עייפות (Functional Assessment of Chronic Illness Therapy Fatigue) ושינה (Medical Outcomes Study Sleep).

לאחר שלושה חודשים זוהו שיפור מובהק סטטיסטית מתחילת במחקר בהשוואה לפלסבו במדדי PtGA, הערכת כאב, HAQ-DI, כל שמונת מדדי SF-36, מדד FACIT-F והערכות שינה עם טיפול ב- Tofacitinib במינון 10 מ”ג, פעמיים ביום, ובמדדי PtGA, כאב, HAQ-DI, שבעה מדדי SF-36, מדד FACIT-F ומדדי שינה עם Tofacitinib במינון 5 מ”ג, פעמיים ביום. השיפור נותר עד לאחר 12 חודשים.

בהשוואה לפלסבו, שיעור גבוה יותר משמעותית של מטופלים ב- Tofacitinib דיווחו על שיפור שעלה על הבדל בעל חשיבות קלינית מינימאלית לאחר שלושה חודשים בכל התוצאים עליהם דיווחו החולים, למעט מדד תפקוד רגשי לפי סולם SF-36 (משמעותי עם Tofacitinib במינון 10 מ”ג, פעמיים ביום).

החוקרים מסמכים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על תועלת ממושכת ומשמעותית לטיפול ב- Tofacitinib עם DMARD בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית פעילה.

Arthritis Care Res (Hoboken). 2016 Aug 26

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה