הנחיות מעודכנות בנושא טיפול ביולוגי ל-Axial Spondyloarthritis (מתוך Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מופיעות ההנחיות החדשות מטעם ה-British Society for Rheumatology ו-British Health Professionals in Rheumatology בנושא טיפול ביולוגי בחולים עם Axial Spondyloarthritis.

ההנחיות העדכניות מבוססות על עדויות מסקירת ספרות שכללה את מאגרי Medline, Embase ו-Cochrane עד 30 ביוני, 2014.

ההבדל העיקרי מההנחיות משנת 2005 נוגע לכך שההנחיות אינן תקפות רק לחולים עם AS העונים על קריטריוני Modified New York Criteria, אלא גם לאלו עם מחלה לא-הדמייתית, בתנאי שישנה עדות אובייקטיבית לדלקת דוגמת בצקת במח העצם בבדיקת MRI, או עליה ב-CRP.

המומחים ממליצים עוד להתיר החלפת טיפול ממעכב TNF אחד לאחר בכל נקודת זמן במהלך הטיפול, בין אם בשל אי-סבילות או חוסר יעילות הטיפול, והפחיתו את הזמן בין מדידות BASDAI (Bath Ankylosing Spondylitis Disease Activity Index) לארבעה שבועות (על-בסיס העובדה כי זהו זמן מספק להבטחת זיהוי מחלה פעילה ולא התלקחות).

ההנחיות העדכניות כוללות המלצות מרכזיות בנוגע ליעילות טיפול ביולוגי ב-Axial Spondyloarthritis, התחלת טיפול, בחירת תרופה, הערכת תגובה, הפסקת טיפול והחלפת תרופה. הפאנל סיווג את החולים לשניים: אלו עם מחלה הדמייתית ואלו עם מחלה לא-הדמייתית. ההנחיות לא כוללות התייחסות למקרים של ספונדילוארתריטיס פריפרי או מחלות בילדים.

הכותבים מסבירים כי טיפול במעכבי TNF הינו יעיל בהפחתת פעילות המחלה הדלקתית והכאב בעמוד השדרה, וכי נתונים קצרי-טווח מבדיקות MRI תומכים ביעילות מעכבי TNF בהקלה על תהליכים דלקתיים במפרק סקרו-איליאקי ונגעים בעמוד השדרה, אך כי העדויות אודות השפעה על התקדמות מחלה הדמייתית הן מוגבלות בשלב זה. יתרה מזאת, אין די עדויות בכדי לתמוך בשימוש בתכשיר ביולוגי אחד על-פני אחר בחולים אלו.

Rheumatology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה