משפחה

מה בין בחירות התזונה של האם בזמן ההיריון ובין הרכב הגוף של התינוק? (Am J Obstet Gynecol)

נשים הרות הנוהגות לאכול כמות רבה של פחמימות ומאכלים שומניים לא ילדו בהכרח תינוקות בעלי משקל לידה גדול יותר, אך עדיין ביילודים לנשים אלו תתכן כמות רקמת שומן גדולה יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetric Gynecology.

בפרט, מהמחקר עולה כי נשים שצרכו כמות רבה של שומן רווי ילדו תינוקות בעלי מסת שומן גדולה יותר, ללא תלות במשקלן לפני ההיריון.

להערכת הקשר בין תזונת האם והרכב הגוף של התינוק, החוקרים בחנו 1,040 זוגות אם-תינוק. בנקודות זמן שונות לאורך ההיריון, החוקרים ביקשו מהנשים להיזכר בהרכב התזונה שלהן במהלך 24 השעות האחרונות. הם גם אספו נתונים אודות אורך, משקל והיקף הראש של התינוקות בלידה וכן הרכב השומן בגופם.

מחצית מהנשים במחקר צרכו עד 2,025 קלוריות ביום ומחצית צרכו למעלה מכמות זו.

בסיכומו של דבר, עד מחצית מהנשים צרכו כ-32% מסך הקלוריות בצורת שומנים, 15% בצורת חלבונים ו-48% בצורת פחמימות. ההבדלים באחוז מרכיבי התזונה הללו בתזונה של הנשים לא נקשרו עם הבדלים במשקל הלידה של התינוק.

עם זאת, החוקרים זיהו הבדלים במסת השומן של התינוק על-בסיס הרכב התזונה של האם. כל עליה של 100 קלוריות ביום בשומן רווי לוותה בעליה של כ-11 גרם במסת השומן בתינוק. בדומה, כל עליה של 100 קלוריות בשומן לא-רווי לוותה בעליה של 6 גרם במסת השומן של התינוק. כל עליה של 100 קלוריות בפחמימות לוותה בעליה של כ-3 גרם נוספים למסת השומן של התינוק.

המחקר אינו יכול לקבוע כי הרכב התזונה של האם אכן הוביל להרכב גוף מסוים של התינוק והחוקרים מדגישים כי נאלצו להתבסס על זיכרון הנשים את הרכב התזונה שלהן במספר נקודות במהלך ההיריון. למרות זאת, מהממצאים עולה כי לסך הצריכה הקלורית הייתה השפעה גדולה יותר על משקל התינוק מאשר מקור הקלוריות.

Am J Obstet Gynecol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה