משפחה

התועלת של תוספת טיפול קרינתי לניתוח לסרקומה רטרופריטונאלית (Lancet Oncol)

ממצאים חדשים תומכים בתוספת טיפול קרינתי לטיפול בסרקומה רטרופריטונאלית, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Lancet Oncology. הנתונים מבוססים על שני ניתוחי מקרה-ביקורת בארצות הברית, כאשר בהשוואה לניתוח, ההישרדות השתפרה משמעותית לאחר לאחר טיפול קרינתי לפני ואחרי הניתוח.

מדגם המחקר כלל 9,068 חולים: 563 חולים בקבוצת טיפול קרינתי לפני ניתוח, 2,215 חולים בקבוצת טיפול קרינתי לאחר ניתוח ו-6,290 חולים שלא קיבלו טיפול קרינתי. החוקרים התאימו מטופלים לחולים בשתי קבוצות השוואה (טיפול קרינתי לפני ניתוח לעומת ללא טיפול קרינתי וטיפול קרינתי לאחר-ניתוח לעומת ללא טיפול קרינתי) עם הבדלים זניחים במשתנים דמוגרפיים, קליניים-פתולוגיים ורמת טיפול.

בניתוח מקרה-ביקורת עם טיפול קרינתי לפני ניתוח, חציון משך המעקב עמד על 42 חודשים בקבוצת טיפול קרינתי לפני ניתוח, בהשוואה ל-43 חודשים בקבוצת החולים שלא קיבלו טיפול קרינתי; חציון ההישרדות הכוללת עמד על 110 חודשים בהשוואה ל-66 חודשים, בהתאמה. בניתוח מקרה-ביקורת להערכת טיפול קרינתי לאחר-ניתוח עם חצייון מעקב של 54 חודשים בקבוצת הטיפול הקרינתי ו-47 חודשים באלו שלא קיבלו טיפול קרינתי; חציון ההישרדות הכולל עמד על 89 חודשים לעומת 64 חודשים, בהתאמה.

הן טיפול קרינתי לפני-ניתוח (יחס סיכון של 0.70) והן טיפול קרינתי לאחר ניתוח (יחס סיכון של 0.78) נקשרו באופן מובהק עם הישרדות כוללת טובה יותר, בהשוואה לטיפול ניתוחי בלבד.

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הגדול ביותר מסוגו להערכת טיפול קרינתי על ההישרדות הכוללת בחולים עם סרקומה רטרופריטונאלית. טיפול קרינתי לווה בשיפור הישרדות כוללת, בהשוואה לניתוח בלבד, כאשר ניתן לפני ניתוח או לאחר ניתוח.

Lancet Oncol. 2016;17:966-975

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה